"Eerken meşhur olmanın, yetersiz olduğu zamanlarda şöhret olmanın bu tip sonuçları var. Eminim Tarkan da sevmiyordur şu an ilk klibini. Bu tür karakterler, az gelişmiş gençleri çoğaltıyor ve düşük kültür seviyesi aşılıyor. Ben Tarkan'ı küçümseyemem; Tarkan kötü müzik yapmadı ama ister istemez apaçi bir kesim yarattı. Sezen Aksu da 'pop arabesk'i yarattı. Yani arabeskin Türkiye'de yasaklanmış olması, maalesef arabeskten de kötü mutant bir tür yarattı."
TARKAN FOTOĞRAFLARI İÇİN TIKLAYIN!
'SEZEN ARABESKİ'
Bu açıklama, Habertürk'ten Işıl Cinmen'e konuşan ve 'İstanbul Kızı' isimli ikinci albümüyle büyük beğeni toplayan Çiğdem Erken'e ait. Yedi yaşında piyano çalmaya başlayan, konservatuvarın ardından kendine akademik bir kariyer yapıp üniversitede ders veren Erken'in, entelektüel bir müzik kafası olduğu gerçek. Ancak aranızda Erken için "Tarkan ve Sezen Aksu hakkında atıp tutarak gündeme gelmeye çalışıyor" diyenleriniz olabilir, haklı da olabilirsiniz. Ama Erken'in amacı gündeme gelmek olsa bile, bu söylediklerini tamamen haksız çıkarmaz.
Tarkan'ın Türkiye'de 'apaçi' kesimin doğuşunda direkt etkisi olduğunu düşünüyorum. Tarkan olmasa bir başkası taklit edilecekti. Asıl sorun; Tarkan'a benzemeye çalışırken komik duruma düşenlerde... Gençleri geçtim, birçok sanatçı hâlâ Tarkan'ı taklit ediyor.
Erken'in, Sezen Aksu eleştirisini daha haklı buldum. Türkiye'de 'pop arabesk'i Aksu yarattı; etkisi o kadar büyük oldu ki arabesk, rock'a bile bulaştı. Şimdi dinlediğimiz rock gruplarının çoğu 'rock arabesk' yapıyor. Türk halkı acıyı, kederi seviyor, işi bilen sanatçılar da pop ve rock müziği arabeskle harmanlıyor. Bu yorumlardan arabeskin kötü şey olduğu anlamı çıkmamalı. İstedikleri kadar arabesk yapsınlar, yeter ki, arabesk yaptıklarını kabul etsinler!