2020 yılının sonlarına yaklaşmışken dikkat çekici iki koleksiyona şahit olduk. Bu yıla dijital medya yılı demek hiç de yanlış olmaz, özellikle moda sektörü durumu çok iyi değerlendirdi ve Balenciaga da oldukça zekice bir fikirle Sonbahar/ Kış 2021 koleksiyonunu bizlere sundu. Defile için sanal gerçeklikten yararlanan Balenciaga, davetiye olarak bir sanal gerçeklik seti yolladı ve davetlilerini defileye QR kodla kabul etti. Marka, Afterworld adında bir oyun geliştirmiş ve koleksiyonu oyunun içine girdiğinizde detaylı şekilde incelemiş oluyorsunuz. Koleksiyonda şimdiden en hit olacak parçayı tahmin etmek hiç de zor değil; şövalye çizmeleri. Bakalım ilk hangi ünlümüzde göreceğiz...
Balenciaga'nın aksine Chanel, Metier d'art 2020/2021 defilesini daha klasik şekilde düzenledi. Sıra dışı olan tek şey seyirci olarak sadece markanın ünlü yüzlerinden Kristen Stewart'ın olmasıydı. Chanel'in bu defilesindeki ilham kaynağı ve ev sahibi ise Kadınlar Kalesi olarak da bilinen Château de Chenonceau oldu. Karl Lagerfeld'in vefatından sonra yerine gelen Virginie Viard maalesef her koleksiyonunda büyük ustanın eksikliğini hissettirmeye devam ediyor. En çok dikkatimi çeken detay gelecek sezon choker (tasma) kolyelerin hayatımıza hızlı bir şekilde giriş yapacağı.
DÜNYA DEVİNDE GÖREV DEĞİŞİMİ
Chloe markasının dört senelik kreatif direktörü olan Natacha Ramsay- Levi bu zamana kadar başarıyla yerine getirdiği görevini bıraktığını söyledi. Bırakma sebebini ise şu şekilde açıkladı: "Sağlık, sosyal ve ekonomik çalkantıların son aylarında, sektörümüzde görmek istediğim değişiklikleri ve bunları kendi yaratıcı, entelektüel ve duygusal değerlerimle nasıl daha iyi hizalayabileceğimi düşündüm. "Farklı bir geleceği ve yeni fırsatları takip etme arzusu içindeyim."
Yeni kreatif direktör olarak ise yerine çoktandır çalışmalarını büyük hayranlıkla takip ettiğim Gabriela Hearst seçildi. Hearst ününü ve başarısını sıra dışı ve sofistike çanta tasarımlarıyla kazandı. Mart 2021'de Chloe'ye hazırlayacağı ilk koleksiyonu görmüş olacağız.
KONUŞULAN ÇANTALAR
Son birkaç günde sosyal medyada çığ gibi yayılan bir çanta var: Valentino markasının Roman Stud model çantası. İlk Leonie Hanne'de gördüğüm, bir süre sonra da tanınmış birçok ünlünün kıyafetlerini süsleyen bu çanta, bir anda birçok kadının alınacaklar listesine girmiş durumda.
Haftanın bir diğer konuşulan çantası ise Bottega Veneta markasına ait. 17 bin 450 TL satış fiyatına sahip deri çanta ilk bakışta insanda siyah çöp torbasını andırması nedeniyle, sosyal medyanın en ti'ye aldığı çanta oluverdi. Umarım çanta, giyiminde dikkat çekmek, hatta konuşulmak isteyen ünlüler için arzu nesnesi haline gelmemiştir.