Şu sıralar ajandamıza not alacağımız o kadar çok davet, parti ve kutlama var ki, hangisine yetişeceğimizi şaşırdık. Böyle yoğun bir yeni yıl dönemine girmişken, Aralık ayında işler daha da kızışacak elbette. Günlük programımıza sıkıştıracağımız birçok etkinlik olacak. Özellikle Zorlu Center, bu ara gündüz kuşağı kadınlarının yaşam alanına dönüşmüş durumda; birçoğu orada nefes alıp veriyor. Ben de bu hafta o kadınlarla bazı organizasyonlara katıldım. İşte notlarım:
Beymen'in arka bahçesinde yer alan Morini'de, geçtiğimiz günlerde Yves Salomon'un yeni koleksiyonu tanıtıldı. Markanın binlerce liralık kürkleri, pek çok sosyetik ismin dolabında vardır. Ancak iş sosyal medyaya gelince; kürkleri paylaşmak, giymekten daha çok cesaret gerektiriyor! Markanın sahibi Tom Salomon'un, gündüz kuşağı kadınlarının arasında dolaşırken bir ara yüzünde 'Kurtarın beni!' ifadesini gördüm. Kahkahayı bastım tabii! Ne de olsa Tom; Emily Ratajkowski, Kanye West ve daha birçok ultra ünlü isimle bir arada olmaya alışık.
Yves Salomon davetinde moda blogger'ı bir arkadaşımın "Gerçek kürklü tasarımları sosyal medyada paylaşamam. Fark edilir, saldırıya uğrarım" demesi dikkatimi çekti. Aslına bakarsınız blogger hanımefendi, şahsen gerçek kürk mevzusundan rahatsız değil; tamamen takipçilerinin tepkilerini düşünüyor. Yoksa kendisinin çok da önemsediğini sanmıyorum. Öyle olsa bu davete katılmazdı değil mi?
Bir başka etkinlik de; cemiyet hayatının zarif isimlerinden Aylin Tahincioğlu'nun kardeşi Meral Tahincioğlu Peltekçi'nin Zorlu Center'daki mağazası Mer's'in açılış davetiydi. Uzun zamandır bu kadar fiyakalı ismi bir arada görmemiştim. Caroline Koç, Nevbahar Koç, Suzan Sabancı, Elif Dürüst, Ayşegül Dinçkök ve daha birçok isim açılıştaydı.
Tom Salomon ile
Gündüz kuşağı kadınları davetlerde sosyalleşiyor tamam da, bu organizasyonların neden erkek versiyonu yapılmıyor? Markalar, davetlerinde neden kadınlara odaklanıyor? Bazen bu kadar çok kadının arasında dolaşırken kendimi çok garip hissediyorum.
Yeni nesil davetlerde sosyetik kadınların yanı sıra sosyal medya fenomenleri de sıkça boy gösteriyor. Fenomen sıfatını almış kişiler, ünlü markaların organizasyonlarında büyük sükse yapıyor. Oyuncu, şarkıcı veya futbolcuların gelmesi mevzu değil; birçok marka için sadece fenomenlerin Instagram'da fotoğraf paylaşması çok önem taşıyor. Buna sebep olan; ünlülerin egosu mu, yoksa kılını kıpırdatmayıp davetlere katılmamaları mı bilinmez...