Her yıl Cannes'da dünyanın önemli perakende devlerini bir araya getiren MAPIC'e (The International Retail Property Market) bu yıl Türk markaları damga vurdu. 15-17 Kasım tarihlerinde 17'ncisi gerçekleşen fuara; İpekyol, Roman, Colin's, Network, Doğtaş, Kiğılı, Avva, Damat, Tudors gibi Türk markaları katıldı. Yabancı ve Türk perakende markaları ile AVM temsilcileri, yeni yatırımlar konusunda görüş alışverişinde bulundu. Türk markalarını uluslararası arenada tek bir çatı altında tanıtmak amacıyla 2014'te BMD önderliğinde kurulan Turkish Brands, fuarda tam anlamıyla gövde gösterisi yaptı. Perakende sektörünün gelişimini destekleyen Turkuvaz Medya Grubu/SABAH, fuarda düzenlediği yemekte tekstil markalarının temsilcileri ile yatırımcıları ağırladı. Fuar süresince, Daily SABAH ve BMD'nin hazırladığı MAPIC'17 Turkish Brands gazetesi de yabancı katılımcılara ücretsiz dağıtıldı.
OSMAN ARAR - Damat "MAPIC, Orka Holding olarak
markalarımızın global yolculukta
hız kazanmasını sağlayan
önemli bir etkinlik. Burada dünyadaki
alışveriş merkezlerindeki
lokasyonlarla ilgili ön görüşmeler
yaptığımız gibi, aynı anda
yeni potansiyel franchise adaylarıyla
da görüşebiliyoruz. Bu yıl
fuara oldukça yoğun ve geniş bir
katılım olduğunu gözlemliyoruz.
Bizim global yolculuğumuz için
de çok önemli duraklardan biri MAPIC".
NECDET AYAYDIN - İpekyol "Fuar, genel anlamda çok
verimli geçti. 14 görüşme yaptık.
Tunus, Fas, İran, Rusya ve Ukrayna'dan
yeni talepler aldık. Birkaç
bayi adayıyla fuar sonrası İstanbul'da
görüşeceğiz. Afrika'yla
da bağlantılar kurduk. Bu pazarla
ilgili fuar sonrası görüşmelerimiz
olacak. Ortadoğu pazarındaki
yeni projelerle ilgili görüsmeler
yaptık. Konuyu bölgedeki partnerlerimizle
görüşüp girmek istediğimiz
projelerde yerimizi ayırtmaya başladık."
VOLKAN ATİK - Avva "Yurt dışında toplam 32
mağazamız var. Ayrıca çeşitli
ülkelerde 2 bin 500'ün üstünde
satış noktasında yer alıyoruz.
Yurt dışında genelde master franchising
sistemiyle ilerlemeyi tercih
ediyoruz. Yurt içinde ise toplam
72 mağazamız var. Toplam
ciromuzun yüzde 50'sini yurt
içinden sağlıyoruz. Türkiye'deki
mağaza sayımızı iki yıl içinde
100'e çıkarmayı planlıyoruz.
2020'ye kadar yurt dışı mağaza sayımızı Türkiye ile
eşit hale getirmeyi hedefliyoruz. MAPIC, perakendenin
profesyonellerini bir araya getiren çok önemli bir organizasyon.
Daha önce de katıldığımız bu fuarda doğru
partnerlerle bir araya gelip yurt dışı operasyonumuzu
büyütmeyi hedefliyoruz."
HİLAL SUERDEM - Kiğılı "MAPIC, dünyanın en önemli
perakendecilerini ve AVM
yatırımcılarını bir araya getiren,
bizim için de çok verimli geçen
bir organizasyon. Türk markalarının
yeni pazarlar bulması ve yeni
iş birlikleri kurmasında son derece
önemli bir rolü var. Kiğılı olarak
önümüzdeki dönemde yurt
dışı yatırımlarımıza da ağırlık
vereceğiz. 2023 hedefimiz, dünyada
başarılı 10 Türk markası arasında
yer almak. Bu doğrultuda,
hem yeni pazarlara açılacağız, hem de halihazırda
bulunduğumuz pazarlardaki yerimizi sağlamlaştıracağız.
Özellikle Türki Cumhuriyetler ve Ortadoğu'da
satış noktalarımızın sayısını artıracağız. 2018 yılının
bizim için çok özel bir anlamı var. Suudi Arabistan'ın
en büyük kenti Cidde'de yer alacak ikinci mağazamızı
2018 Aralık'ta açmayı planlıyoruz. Çin'de mağaza
açan ilk Türk giyim markası olmuştuk ve bu pazardaki
büyüme çok önemli."
RECEP AYAYDIN - Tudors "Dünya perakende sektöründeki
yenilikleri keşfetmek
ve takip etmek için MAPIC Fuarı'nda
yer almak Tudors için
önemliydi. Uluslararası pazarda
15 ülkede 40'tan fazla mağazayla
hizmet veriyoruz. Bu fuar,
yeni iş fırsatları geliştirmek için
iyi bir yer. Biz de bu fırsatı değerlendirdik
ve yakın gelecekte bu
görüşmelerin önemli yatırımlara
dönüşmesini umuyoruz. Tudors
olarak dünyanın önemli perakende pazarlarında yer
alıyoruz ve hedefimiz, özellikle Batı Avrupa ve Kuzey
Afrika gibi büyük ve önemli pazarlarda faaliyet göstermek.
MAPIC de stratejik olarak önemli bir nokta atışı
oldu çünkü fuar, 80 ülkeyi bir araya getiriyor. Biz de
yeni pazarlara giriş için birçok önemli bağlantı kurduk.
Fuarda yaptığımız görüşmelerde Tudors'a olan ilgiyi
ve geldiğimiz noktayı görme fırsatı bulduk."
ULUSLARARASI AVM'LERDEN TÜRKLER'E YOĞUN İLGİ
MAPIC 2017 kapsamında önceki gün Türk tekstil markalarının yöneticileriyle uluslararası firmaların temsilcilerinin katıldığı bir panel düzenlendi. SABAH Gazetesi yazarı Şelale Kadak'ın moderatörlüğünde, Palais des Festivals et des Congres de Cannes'da gerçekleşen panel bir saat sürdü. Markaların gelecek hedeflerinin konuşulduğu panelde; Polonya, İran ve Pakistan'dan AVM yöneticileri Türk markalarına büyük ilgi gösterdi. Türk firmalarının bu ülkelerdeki alışveriş merkezlerinde yer alması adına adımlar atıldı ve fikir alışverişinde bulunuldu.
YATIRIMCILAR YEMEKTE BULUŞTU
'2018 daha da iyi olacak'
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD), MAPIC fuarı kapsamında bir yemek daveti verdi. Intercontinental Carlton Cannes Hotel'de düzenlenen yemekte, Türkiye'den ve dünyadan perakendeciler ile yatırımcılar bir araya geldi. Yemeğin gündeminde, Türkiye'nin yatırım potansiyeli ile Türk markalarının yurt dışı açılımları vardı. AYD Başkanı Hulusi Belgü, 2017'de Türkiye ve dünyada yaşanan terör olaylarına rağmen ekonominin büyümeye devam ettiğine vurgu yaptı. Multi Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Kaya ise "2017'de ekonomi yüzde 5'in üzerinde büyüdü. 2018'in daha da iyi olacağına inanıyoruz" dedi.
SEKTÖRÜN ÖNDE GELEN 40 İSMİNE ÖZEL YEMEK
MAPIC17'nin ikinci gününde SABAH Gazetesi, perakende sektörü temsilcileri ve AVM yatırımcıları için özel bir yemek daveti verdi. La Petite Maison de Nicole Restaurant'da gerçekleşen yemekte; SABAH, sektörün önemli isimlerinin aralarında bulunduğu 40 konuğu ağırladı. Yerli ve yabancı temsilcilerin sohbet edip yeni iş birlikleri hakkında konuşma fırsatı bulduğu yemekte, konuklara dünya mutfağından bir mönü sunuldu.