Jacquemus'un meşhur lavanta tarlaları içinde gerçekleşen defilesinde tüm çarpıcı pastel renkleri görmüştük. Ama içlerinden biri bu yazın gözde parçalarından biri oldu: Pembe ceket. Geçen hafta pembe renkli ceketlerin ne kadar popüler olacağı konusunu işlemiştim. Stillerini çok sevdiğim iki ünlü ismin birkaç gün arayla Jacquemus marka pembe ceketli kombinlerini görmek hoş bir tesadüf oldu. Yasemin Özilhan bir dergi çekiminde pembe ceketi turuncu bir mini etekle, Rachel Araz Kiresepi ise oversize kesimli pembe ceketini turuncu şifon bir elbiseyle kombinlemiş. Rachel, gözlük ve küpe seçimiyle imzası haline gelen eğlenceli havayı stiline katmayı başarmış.
Chanel artık trendleri belirlemiyor
Gucci ve YSL markaları koleksiyon sayılarını yılda ikiye indirdiklerini, moda haftalarına da katılmayacaklarını açıklamıştı. Chanel'den de merak edilen açıklama geldi. Markanın başkanı Bruno Pavlovsky, pandemi sonrası üretim ve tüketim zincirinde herhangi bir strateji değişikliğine gitmeyeceklerini ve her şeyin onlar için eskisi gibi devam edeceğini belirtti. Cruise 2020/2021 koleksiyonunda görülen, gerçekten de Chanel'de herhangi bir değişikliğin olmadığı. Eşsiz bir vizyona sahip Karl Lagerfeld dönemindeki Chanel ne kadar trend belirleyen bir marka olduysa, ölümü sonrası yerini alan sağ kolu Virginie Viard da bir o kadar trend takipçisi olduğunu bir kez daha ortaya koydu. Yaratıcılığın hissedilmediği, yer yer sokak modasının gözde markalarından sıkça gördüğümüz modellerden bezeli Cruise koleksiyonu Chanel'e gönül verenleri bir kez daha üzmeyi başardı.
Taklitleri bile popüler
2019 Aralık ayında Kendall Jenner'ın sosyal medyada paylaştığı Tiffany&Co. marka kolye ve küpeler, son günlerin en gözde lüks parçalarından. Markanın HardWear adındaki bu modelinin kolye, küpe, bileklik ve yüzükleri tüm dünyada inanılmaz bir ilgi görmekte. Altın ve gümüş seçeneklere sahip modelin fiyatı da dudak uçuklatıyor. Altın kolyenin fiyatı 78 bin TL, küpesi ise 32 bin TL. Bizde de en ünlü kullanıcısı Serenay Sarıkaya. Gümüş Tiffany&Co. kolye ve küpesini üstünden hiç çıkartmıyor. Model o kadar popüler ki Buket Aydın gibi orijinaline çok para vermek istemeyip replika olanları bile tercih ediliyor.
LÜKS MARKALARIN KRİZLE İMTİHANI
Amerika'da polis saldırısı sonucu yaşamını yitiren George Floyd için başlayan halk ayaklanması, markaların da stratejilerini oldukça değiştirdi. Siyahi ayrımcılığına karşı yaşanan kızgınlık markaları hızlıca harekete geçirdi. Yıllar önce Christian Louboutin, stiletto ve babetlerle her ten rengine uyumlu koleksiyonlar yapmıştı. Bunu o dönemde çok takdir etmiştim. Fakat geçtiğimiz hafta spor ayakkabılar için de apar topar koleksiyonun devamını çıkarttı. Ben buna eşitlik yancılığı değil, fırsatçılık derim. Celine markasında ise durum daha farklı. Daha önce hiçbir koleksiyonunda ya da sosyal medya paylaşımında siyahi model kullanmamasının fark edilmesiyle markaya karşı linç başladı. Öyle ki marka çare olarak #BlackLivesMatters paylaşımı yaparak ırkçılığa karşı duruş sergiledi fakat gelen sert yorumlardan, markanın samimiyetine haklı olarak inanılmadığı da ortada.