Geçtiğimiz hafta üç günlük bir yılbaşı alışveriş şenliği serüveni yaşadım. Bu hafta Zorlu Center'da iki ayrı şenlik daha var. Peki, binlerce kadının akın ettiği bu yeni nesil alışveriş günlerinde neler oluyor?
Alışveriş şenliğinde açılan stantlar; genellikle takı tasarımcıları, ev tekstili, süs eşyaları ve giyim kuşamcılara ait... Bu markaların ortak özelliği; ürünlerinin kişiye özel olması. Beğendiğiniz bir ürüne ya isminizin baş harfini koyuyorlar ya da limitli sayıda üretilen ve eşi olmayan tasarımlar satıyorlar. Fiyatları da oldukça makul; yani bu ürünlere satın alınabilir lüks diyebiliriz.
Stant sahiplerinin şenliğe katılma amacı, markalarının bilinirliğini artırmak. Satış ise sonraki hedefleri... Bu markaların çoğu satışlarını genelde internet üzerinden yapıyor, yani mağaza sahibi değiller.
Şenlikler, sosyal medyada da hareketlilik yaratıyor. Alışveriş yapan kadınlar; bir ellerinde poşetler, diğer ellerinde akıllı telefonlarıyla Instagram'da hikaye paylaşıyor. Sosyal medya fenomenleri de bu etkinliklere katılmaya bayılıyor. Çünkü onlar için malzeme çok... Fenomenler, stand sahiplerinin sevdikleri ürünleri paylaşıyor ve Instagram'da marka sahiplerinin hikayelerini anlatıyorlar. Bu tarz paylaşımlar da satışları artırıyormuş. Mesela bir moda blogger'ının paylaştığı ürün, aynı gün birçok sipariş alıyormuş.
Alışveriş şenliklerinde erkeklere yönelik ürünler yok denecek kadar az. Sabah 10.00 akşam 20.00 arası gerçekleşen şenliklerin en keyifli saatleri ise akşamüstleri... Ortam, DJ ile tam bir parti atmosferine dönüşüyor.