Markaların başarı sırlarından biri de; tasarıma ve koleksiyon geliştirmeye yaptıkları yatırım... Zorlu Tekstil'in köklü markası Taç, koleksiyonlarını uluslararası trendsetterlar ile birlikte tasarlıyor. Marka, tasarım konusunda Paris'teki trend ajansı Nelly Rodi ile çalışıyor. Ben de bu tasarımların ilham kaynağını görmek için Paris'teki Nelly Rodi atölyesine gittim. Yaptıkları analiz ve araştırmalarla birçok markaya rehberlik eden Nelly Rodi'de, tasarım direktörü Vincent Gregoire'nin Taç için hazırladığı workshop'a katıldım.
Çalışmada; Zorlu Tekstil Ürün Geliştirme Grup Müdürü Çiğdem Solak ile trendler üzerine konuştuk. Yenilikçi fikirleri, ev tekstil modasına dair değişimleri ürünlerine yansıtmaya özen gösterdiklerini söyleyen Solak, "Marka olmak; trendlere uygun, yaratıcı, yenilikçi, farklı, özgün kombinler ve konsept ürünler yaratabilmeyi gerektiriyor" dedi.
Nelly Rodi; markanın kendini temizleyen perde, Taç Connect, serin tutan nevresim ve pike, LED ışıklı perde gibi birçok inovatif ürününe ilham vermiş. Kendini temizleyen perde; özel bir teknoloji sayesinde kalorifer isi, ortam kiri, yemek buharı ve sıvı lekeleri ışıkla temizleyerek, perdelerin ilk günkü gibi temiz kalmasını sağlıyormuş.
'TÜRKLER ALTIN SEVİYOR'
26 yıldır Nelly Rodi'de çalışan Vincent Gregoire; yaşam, moda ve güzellik alanında trendleri belirlemeye çalışıyor. Hermes, Bvlgari gibi markalarla çalışan ajans; 20 ülkede 400 markaya hizmet veriyor. Vincent'e, "2017 ilkbahar-yaz trendleri neler?" diye soruyorum. Genel olarak dört konuya dikkat çekiyor: "Pazar ortamı gibi bir alışveriş deneyimi, kedi figürleri, parfüm ve parfüm temalı her şey..." Vincent, Türklerin ise altını çok sevdiğini söylüyor.
Trendleri öğrendikten sonra eğitime geçiyoruz. Vincent; bir nevresim takımı tasarlayabilmemiz için ruh halimizi yansıtan fotoğraflar seçmemizi istedi. Kendimizi yansıtan fotoğrafları seçtikten sonra, kumaşları ve aksesuvarları da belirledik. Vincent, benim tasarımımı çılgın buldu. Eğitime katılan diğer kişilerin bazılarının tasarımlarını gerçekçi, bazılarını ise şuh ve seksi olarak nitelendirdi.
DOĞU'NUN GÖRKEMLİ ETKİSİ
Eğitim sonrası Vincent'tan 2018 trendlerini de öğrendim. Vincent, gelecek yıl bahar ve yaz dönemine damga vuracak akımları şöyle anlattı: "Doğu ve Pers etkisi yoğun olarak hissedilecek. Pembenin hakimiyeti olacak. Gösterişli yataklar, Doğu'nun çadır kültürünü yansıtacak. Tasarımlarda Los Angeles ve Kore baskın olacak. Los Angeles palmiyesi, tropik ve cool bir havayla karşımıza çıkacak. Akdeniz'in hippi ruhu, Ibiza, Yunan adaları, canlı renkler, ayçiçeği sarısı, domates kırmızısı ve Akdeniz mavisi; tasarımlarda sıkça karşımıza çıkacak." Vincent; bu trend çalışmasının 20 ülkenin coğrafi kesişmelerinden doğduğunu belirterek "O bölgelerde yaşayanları ve onların özelliklerini gözeterek hazırlıklarımızı yapıyoruz" dedi.
TURİST YOK, ŞEHİR BOMBOŞ
Eğitimden arta kalan zamanda Paris'i keşfe çıktım. Ancak boş ve ruhsuz bir Paris karşıladı beni. Terör olayları şehri epey etkilemiş. Girdiğim her dükkana, her restorana "Neden şehir boş?" diye sordum. Parisliler bu durumdan çok mutsuz, "Turist gelmiyor, iş yok" diyorlar. Hal böyle olunca, fiyatlarda biraz oynama yapmışlar. Yüksek fiyatlarla karşılaşmamak için turistlerin uğrak yeri olan mekanlara gitmeyin derim.