Sanat, spor ve politika dünyasından birçok önemli ismin koku danışmanı Bülent Uzel; sanat eseri titizliğiyle üretilmiş parfümleriyle tanınıyor. Eminönü'deki dükkanında buluştuğumuz Uzel, kokuların sıra dışı dünyasını anlattı...
- Mağazama giren bir müşterinin, küçük bir sohbetten sonra ne tür parfümleri taşıyabileceğini anlayabiliyorum. Farklı parfüm notalarını kolayca ayırt edebilme yeteneğim var. Güçlü bir koku algım var.
- Çok mutlu olduğunuz bir tatilde kullandığınız bir parfümü yıllar sonra tekrar kokladığınızda, beyniniz o güne döner. Bu, olumsuz durumlar için de geçerli tabii. Çok mutsuz olduğu bir dönemde kullandığı ve aslında çok sevdiği bir parfümü; sırf o mutsuz dönemi hatırlattığı için artık kullanmayanlar var. Parfümler, hassas burunlar için bir zaman makinesi gibidir.
- Niş parfümde; bir parfümün pazarlamadan çok sanatsal boyutu devreye girer. Çıkan kokular, herkesin üzerinde koklamadığınız ve farklı parfüm notalarının kullanıldığı özel yaratımlardır.
- Bir parfümün kalıcı olmaması, sahte olduğu anlamına gelmez. Öyle olsaydı, açık parfüm satan mağazalarda '5 gün kalıcı parfüm' afişleri görmezdik.
- Müşterilerim arasında gerçek parfüm koleksiyonerleri var. 250-300 şişelik koleksiyonlara sahipler. Parfümün bir sanat olduğunu düşünüyorum ve müşterilerim de aynı fikirde.