Columbia Üniversitesi ve Fransız Ulusal Enstitüsü'nden araştırmacılar; CNN, The New York Times, The Huffington Post, BBC ve Fox News'ün sitelerindeki haberlerin sosyal medyadaki paylaşımlarını bir ay boyunca takip etmiş.
Ve ortaya şu sonuç çıkmış: Sosyal medyada binlerce kez paylaşılan linklerin yüzde 59'u kullanıcılar tarafından tıklanmıyor.
İMAJ İÇİN
Haberlerin okunmadan paylaşıldığını medya çalışanları biliyordu çünkü birçok insan sırf imaj yapmak için, kendini bilgili göstermek için haber paylaşıyor.
Ama rakamın bu kadar yüksek çıkacağını kimse tahmin etmedi.
Hep yazıyoruz; sosyal medya manipülasyona çok açık bir mecra.
Sosyal medyada para karşılığı haber ve makale paylaşan, bu haberleri tıklayan, beğenen oluşumlar var. En az güvenilir olanlar ise sosyal medya fenomenleri; bunlar gruplar halinde çalışıyorlar, birbirlerinin sosyal medya paylaşımlarını beğeniyorlar, retweet ediyorlar ve reklam verenleri kandırıyorlar.
O sosyal medya paylaşım ve tıklanma oranlarının çoğunda manipülasyon var.
Daha da kötüsü, her türlü manipülasyonun yapıldığı bu ortamdan elde edilen verilerle sosyal medya ölçüm raporları elde ediliyor.
İnsanlar okumadığı haberi yüzde 59 oranla paylaşmalarının asıl korkutucu tarafı ise yanlış bilginin ışık hızıyla yayılma ihtimali.
İnsanlık tarihinde propaganda ve algı operasyonu yapmak hiç bu kadar kolay olmamıştı.