Devir tüketim devri, aynı zamanda da üretim… Hal böyle olunca içerik üreticilerinin de pazarlama stratejilerindeki yeri büyük oluyor. Markalar, influencerlar ile kendilerini daha önemli alanlara taşımak istiyor. 2021'in bu günlerinde neredeyse tüm gezegenler Kova burcunda hareket ederken yeni çağın yeni yönlendiricileri, yani influencer olmak isteyenlere özel bir yazı kaleme aldım...
Influencerlık, son yıllarda yeni dünya düzeninin getirdiği önemli kavramlardan bir tanesi. Durum öyle ki global markalar da influencerlar ile çalışmayı tercih ediyor ve bu konuda yeni stratejiler geliştiriyorlar. Dünyamız son bir yıldır yavaşlamış olsa da gençlerin aklında şu anda geleneksel mesleklerden ziyade birer influencer olma hayali var. Bu hayali gerçekleştirmek isterken en çok nerelere dikkat etmek gerekiyor?
İÇERİK ÖNEMLİ
Eğer bir influencersanız veya influencer olmaya karar verdiyseniz etkileşim, ürün ve ortaklıktan önce kişisel karakterinizi ortaya koyan içerikler ile göz önünde olmalısınız. Böyle organik bir yol izlemek, sizi tüketiciler karşısında sadece bir 'proje' olmaktan çıkaracaktır.
Düşülen en büyük hatalardan birisi de sayılara bağımlı kalmak. Influencer olmak yolunda takipçi sayısından ziyade etkileyici, özgün içerik sahibi olmanız gerekiyor.
Günümüz dünyasında birçok firma kişilere ticari gözle yaklaşıyor ve karşılıklı amaçlar uğruna yanlış stratejiler belirleniyor. Bu noktada kendinizi en iyi yansıtabileceğiniz projelerin içinde bulunmak sizin için daha iyi olacaktır.
İş takibi her işte olduğu gibi influencerlık alanında da oldukça önemlidir. İçinde bulunduğunuz bir işin ücretini aldıktan sonra o işle bağlantınızı kesmeyin. Sonuçlar ve geri dönüşler performansınızı yansıtır, unutmayın.
Birlikte proje yürüttüğünüz markaların kesin boyunduruğu altında kalmaktan ziyade etkileyici fikirler ile proje içerisindeki farkınızı belli edebilirsiniz. Bu sizi diğer influencerlardan bir adım öteye taşır.
STRATEJİ ÖNEMLİ
Influencerlığın en can alıcı noktalarından birisi de sizin ürettiğiniz içeriğin kimlere hitap ettiği, aynı zamanda takipçilerinizin en çok hangi sosyal medya alanında vakit geçirdiğidir.
İşte bu soruların cevabını bulduğunuz anda kendiniz için en doğru stratejiyi belirleyebilirsiniz.
ASTRO GÜNDEM
Mars–Plüton 120'liği başlıyor. Müzik yapımcılarını ve prodüktörleri merkezine alabilir. Dünyada eş zamanlı bir şekilde telif hakları konusu gündem olurken, bu konuda hukuksal davaları olan ünlüler dikkat çekecek. Ayrıca birçok dizinin eş zamanlı bir şekilde finale kavuştuğuna da şahit olacağız.