Yahudiler'i sabun yapan Adolf Hitler'i şampuan reklamında oynatmak tarihi bir hatadır. Ama mesajını doğru verdiğin sürece, Hitler'i istediğin reklamda kullanabilirsin!
Bu yazıyı kaleme almamın amacı da bu aslında: Kamuoyunda ve medyadaki bazı yazarlarda öyle bir algı oluştu ki; herkes "Hitler reklamda kullanılır mı? Bu ne kepazelik!" diye yorum yapıyor.
Bal gibi de kullanılır, kullanılıyor da...
Adolf Hitler, dünyada reklamlarda en çok kullanılan figürlerden biri.
Eğer Hitler'in çocukları olsaydı, bugün muhtemelen zalim babalarının telif hakları sayesinde para basıyor olacaklardı.
PREZERVATİF REKLAMI VAR
Hitler'i reklamda kullanmak aynı zamanda büyük bir risk. Verdiğiniz sloganda hiçbir şekilde kafalarda Biomen'in şampuan reklamında olduğu gibi yanlış anlaşılmalara neden olmamalısınız!
Eğer Hitler'i kullanmasını bilirsen ortaya etki gücü yüksek bir reklam çıkar. Çünkü Hitler zaten kendi başına şok etkisi yaratan bir figür. Bir de bundan zekice bir slogan yakalarsan turnayı gözünden vurursun.
Mesela Bonus kafalı Hitler'e "Siyah insanlar müziğin geleceği" dedirten radyo kanalı reklamında olduğu gibi... Afişte bir kara mizah var ama Hitler'in faşist yönü ortaya çıkarılarak yakalanmış espri.
Hitler; prezervatiften tıraş bıçağına kadar her ürünün reklamında kullanılıyor. AIDS'e karşı insanları bilinçlendirmek için kamu reklamlarında bile tercih ediliyor.
Gelelim can alıcı soruya...
'Hitler+şampuan= Sabun yapılan Yahudiler' anlamının çıkacağını, Biomen'in reklam ajansı hiç mi akıl etmedi?
Ya çok saflar ya da çok kurnazlar.
Yoksa tartışma yaratıp medyanın gündemine oturarak reklamın etkisini artırmış olabilirler mi?
Sonuçta burası İsrail değil!
Eleştirilse bile Türkiye'de "Aaa ne kötü! Hitler'le çok yanlış mesaj vermişler" deyip ürünü almayacak ultra duyarlı kaç insan çıkar ki?