Türk Telekom'un şu sıralar ekranda dönen reklam filmi için Cristiano Ronaldo ile buluşmak üzere Madrid'e gittiğimizde Ümmiye Teyze'den (Koçak) haberimiz yoktu.
Röportaj sonrası Ronaldo, Ümmiye Koçak'ı kameraların arkasında görünce yanımıza çağırdı.
Ümmiye Teyze geldi, birbirlerine sarıldılar.
Çok samimi bir hava oluştu; sanki Ronaldo, Ümmiye Teyze'nin yaramaz oğluymuş gibi duruyordu. Tabii reklamın konusuyla ilgili en küçük bilgi verilmedi bize ama Ümmiye Teyze'nin reklamda oynadığını o an anlamıştım.
Meğer hikaye daha büyükmüş...
Röportajda Ronaldo'ya "Peki çekim esnasında ilginç bir şey oldu mu?" diye sormuştum, o da şu yanıtı vermişti: "Buradaki hanımla (Ümmiye Koçak) tanışmaktan çok memnun oldum.
Bana onun hikayesini anlattılar.
Bu inanılmaz bir hikaye. Onun bir rüyası vardı ve bu rüyanın peşinden gitti. Ben de daha küçük bir çocukken bunu yaptım.
Kaç yaşında olduğunuzun bir önemi yok. Ben daha bir çocukken hayal kuruyordum, o ise daha ileri bir yaşta hayal kurmuş.
Bu yüzden benim için bu inanılmaz bir hikayeydi." Reklamı izledikten sonra Koçak'ın sadece oyuncu değil, aynı zamanda reklamın yönetmeni olduğunu öğrendik. Bu da reklamın en önemli ayrıntısıydı.
BOL ÖDÜLLÜ YETENEK
1957 yılında Adana'da Çelemli Köyü'nde 10 çocuklu bir ailenin altıncı çocuğu olarak doğan Koçak, Mersin'in Arslanköy köyünde kurduğu Arslanköy Kadınlar Tiyatro Topluluğu ile adını duyurmuştu.
Yurt içinde birçok tiyatro ödülü alan Koçak, daha sonra senaryosunu yazdığı ve yönettiği 'Yün Bebek' filmiyle New York Avrasya Film Festivali'nden ödül almıştı. Dışarıdan bakıldığında Koçak, köylü tonton bir teyze gibi görünüyor ama aynı zamanda o bir yönetmen, yazar ve Türkiye'nin son dönemde yetiştirdiği en büyük yeteneklerden biri.
Şimdi ise dünyanın en popüler sporcularından biri olan Ronaldo'nun reklamını çekti.
Koçak'ın hikayesi, yönettiği reklamın 'Sen Yeter ki Hayal Et' sloganına da tam uyuyor ve en önemlisi Ronaldo ile ortak yönleri çok...
İkisi de zor şartlarda, sonuna kadar hayallerinin peşinden koşmuş.
Ronaldo'yu ilk Türk Telekom reklamında "Ronaldo'ya hız lazım" diyen robotik bir yıldız olarak izlemiştik. Yeni reklamda ise daha sempatik ve daha duygusal bir Ronaldo var. Çünkü dünya tatlısı yönetmen Ümmiye Teyze, reklamda "Kestik" diyor, gidip Ronaldo'ya sarılıyor, "Nasıl olmuş Ronaldo oğlum?" diyor. Kısacası samimi, renkli bir iş var karşımızda.
DOĞRU STRATEJİ
Türk Telekom Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Hakan Dursun, reklam stratejilerini şöyle açıklıyor: "Yaptığımız araştırmalarda; Türk Telekom'un kullanıcıların zihninde Türkiye'yi ileriye taşıyan marka algısına sahip olduğunu gördük. İletişim stratejimize yön veren ise kullanıcıların Türk Telekom'un, hayallerini gerçekleştirmeleri için bir aracı olduğu inancı oldu." Yaşadığımız yüzyılda mobil iletişim ve internetin insanlar üzerindeki etkisini göz önüne alırsak, Türk Telekom'un doğru bir kampanya stratejisi yürüttüğünü ve doğru sloganı bulduğunu söyleyebiliriz.