Merakla beklenen Disney'in yeni masal uyarlaması 'Güzel ve Çirkin' bu hafta izleyiciyle buluştu. 'Alacakaranlık' serileriyle tanınan Bill Condon'ın yönetmen koltuğunda oturduğu filmi, yapım tasarımcısı Sarah Greenwood ve filmin yıldız oyuncularından, 'Bay Dakik'i canlandıran Ian Mckellen ile konuştuk...
Sizi bu projeye çeken ne oldu?
IAN MCKELLEN: Bill Condon. Postada bir senaryo geldiği zaman ve üstünde Bill ismini gördüğünüzde daha onu okumadan 'Evet' diyorsunuz.
İzlediğim ilk filmlerden biri Cocteau'nun 'La Belle et la Bete' filmiydi ve o ilkel teknolojiye rağmen 'Canavar'ın maskesini çıkartıp güzel 'Jean Marais'ın oynadığı prense dönüşmesinin nasıl bir heyecan yarattığını hatırlıyorum. İyi peri masallarını severim ve bence bu da onlardan biri... Ahlak ve iyiyle kötüyü anlatan geleneksel bir hikaye.
SARAH GREENWOOD:'Güzel ve Çirkin'in tasarımını yapma konusunda sevilmeyecek ne var ki! Bununla ilgili her şey muhteşem. Bu harika bir hikaye. Yönetmen Bill Condon ve muhteşem bir animasyon filmini hayata geçiriyor. Disney'in bunu 'Malefiz', 'Sihirli Orman' ve ardından 'Sindrella' filmleriyle yaptığını gördüm ve Disney'in her bir hikayeye ayrı bir şekilde yaklaşmasına bayıldım.
Bu benim için harika bir zorluk oldu.
Bize biraz karakteriniz 'Bay Dakik'ten bahsedin. Cansız bir objeyi oynamak nasıl bir şey oldu?
I.M: 'Bay Dakik' (Cogsworth) bu filmdeki en önemli karakter değil aslında. Tabii saatin kaç olduğunu merak etmiyorsanız. 'Bay Dakik' bir saat ya da bir saate dönüştürülmüş. Prensin sarayını idare eden baş kahyalardan biri ve büyü yapıldığı sırada o da diğer çalışanlar gibi cansız bir objeye dönüştü. Gerçi kendisi hiç de cansız sayılmaz.
Peki ya müzik? Favoriniz olan bir parça var mı?
I.M: 'Güzel ve Çirkin'in en öne çıkan şarkısı, ironik olsa da henüz yazılmadı. Sözleri şöyle:
'Benim adım 'Bay Dakik', ben bir saatim. Tik-tak. Benim adım 'Bay Dakik.' Umarım Alan Menken, Cogsworth için çok büyük bir parça yazar. Ama bu parça daha gelmediği için sanırım yazıldığı zaman en favori parçam olacak.
HERKES MUTLUYDU
Yönetmen Bill Condon'la çalışmak nasıldı?
I.M: Bill böyle bir hikaye için en ideal seçimdi. Müzikal tiyatroları seviyor ve içinde müzik ve dans olan büyük yapımların enerjisine, görüntüsüne bayılıyor. Ve bu müzikal bir sinema. Ama aynı zamanda insan davranışının inceliklerini de biliyor. Onunla daha önce iki filmde çalışmıştım, çok keyif almıştım; 'Gods and Monsters' ve 'Mr. Holmes.' Çekimler sırasında setteki herkesin mutlu olmasına nadiren rastlanır ama bu filmde her gün sette yüzlerce insan vardı ve hepsi orada olmaktan gerçekten mutluydu.
S.G: Bu projede Bill'le çalışmak benim için harika bir ödül daha oldu. Onu şöhretiyle tanıyordum ve daha önce kısa bir tanışmamız olmuştu (Fas çölünde) ama çalışmalarını çok beğeniyorum ve bu devasa müzikal projeleri küçük, neredeyse sanat evi filmlerine çevirmesine bayılıyorum.
Peki ya rol arkadaşlarınız nasıldı?
I.M: Audra McDonald, sanırım en sevdiğim aktör olan Stanley Tucci, Ewan McGregor ve Emma Thompson. Burada bir animasyon filmi canlı aksiyon filme tercüme etmeye çalışırken aktörlerin de kendi yönlerinden yerine geçtikleri orijinal figürler kadar sihirli olmalarını istersiniz ve bence buradaki oyuncular muhteşem.
Filmin müzikal parçaları yapım tasarımcısı olarak işinizi zorlaştırdı mı?
S.G: Bu benim ilk defa müzikal yapışım ve ilginç olan şey normalde hiç endişelenmediğiniz pek çok şeyin bir anda oyunun içine dahil olması. Burada göstermeye veya açıklamaya çalıştığımız şeylerin çok daha çabuk yapılması gerek ve önemli olan gerçekten çok fazla şey var. Koreografımız Anthony Van Laast'la birlikte çalışmak gerçekten çok eğlenceliydi.
FİLME ÖZEL TASARIM
Bu filmin tasarımına nasıl yaklaştınız?
S.G: Orijinal animasyon filmden almak istediklerimiz konusunda uzun konuşmalar yaptık; ki o harika karakterleri ve mükemmel müzikleri olan muhteşem bir filmdi. Hikayenin görsel görüntüsünün kemikleri tamamen oradaydı; sadece bunu genişletmeleri gerekti. Ama animasyon filmi seven insanları hayal kırıklığına uğratmak istemezsiniz. Onları çekip animasyon filmde bulunan iyi şeyleri hatırlatacak şeyler sunmanız ve bu filmin animasyon olmadığını unutmalarını sağlamanız gerek.
Son olarak bize çok konuşulan balo salonunun tasarımından bahsedebilir misiniz?
S.G: Balo salonu özel olarak 'Belle' ve 'Canavar'ın Vals sahnesi için tasarlandı. Hatta orijinal animasyon filmindeki geniş kapsamlı çekimlerin aynısını yapmak istedik. Seyirci balo salonunu hikayede beş defa görüyor.