Murat Cemcir ile Ahmet Kural'ın birlikte rol çaldıkları banka reklamında uzun süredir bir robotu izliyoruz. Kural'ın canlandırdığı 'Geri' adlı robot, sakarlığı ile ünlü. Ne yapmaya kalksa, yüzüne gözüne bulaştırıyor.
Onun hatalarını ise 'insan' Murat Cemcir cep telefonuna yaptığı birkaç dokunuşla düzeltiveriyor.
Bankanın otomasyon hizmetlerini tanıtmak için bir robotu kullanması fikri ilk bakışta klişe gibi görünüyor.
Ancak bu reklamda önemli bir fark var: Otomasyonun piri olması gereken robot, insan karşısında sürekli rezil oluyor. Reklamın alt metni, insanların kafasında giderek daha fazla yer tutmaya başlayan bir kaygıyı, 'Robotlar insanlığı ele geçirecek mi? İnsanlar robotlaşacak mı?' endişesini bertaraf edip yürekleri soğuturken, öte yandan 'akıllı insanın' korku unsuru yapay zekayı nasıl ehlileştirdiğini de usul usul anlatıyor.
Bana göre son yılların en derin, en felsefi ama aynı zamanda en işlevsel reklam metni.