Konuya giriş yapmadan önce, hayatımıza yeni giren 'influencer' kelimesi nedir anlatmam gerek. Sosyal medya dilinde yüksek takipçi sayısına sahip, kanaat önderi, fikir önderi, paylaşımlarıyla belli kitleleri etkileyenlere 'influencer' deniyor.
Maalesef kelimenin henüz tam bir Türkçe karşılığı yok. Markalar ürünlerini, seçtikleri influencerlar aracılığıyla kısa sürede milyonlarca kişiye ulaştırabiliyorlar.
Tabii ortada büyük anlaşmaların, koca koca rakamların döndüğü de aşikar. Peki gerçekten de sanıldığı gibi etkili oluyor mu bu influencer'lar? Bu konuda ilginç bir olay yaşandı. Kourtney Kardashian'ın eski sevgilisi Luka Sabbat, Snapchat'in çıkardığı Snap's Spectacles ile anlaşma yapar. Katıldığı moda haftalarında gözlüğü takacaktır ve 1.4 milyon takipçili hesabında, 45 bin dolar karşılığında gözlükle karelerini paylaşacaktır. Luka anlaşmaya uymayarak yeterli paylaşımı yapmaz. Ve PR şirketi kendisine, 'Yeterli etkiyi yaratmadı' diyerek 90 bin dolarlık dava açar. Acaba bizde ilk 'Hedeflenen etkiyi yaratamadı' influencer'ı kim olacak? Ya da 'İstediğim etkiyi yaratamadın' diye parasını geri isteyen marka!