Kanallar, yeni sezon cicilerini allayıp pullayıp vitrine koyuyorlar. Bu aşamada diziyi çekmek kadar tanıtmak da büyük önem kazanıyor.
Bir dizinin ya da programın tanıtım videosunun internetteki tık'lanma oranı, o yapımın yeni sezondaki akıbetini de önceden haber veriyor.
YÜREK DAYANIR MI?
Yeni sezon öncesinde beni en çok etkileyen tanıtımlardan biri de atv'de yayınlanacak olan Balkanlar 1912 dizisinin tanıtım klibi oldu. Göçe zorlanan Türkler'in, düşman askerleri tarafından bir derede sıkıştırılmaları üzerine bir annenin ağlayan bebeğini susturmak için ağzını kapatıp boğması, daha sonra kendisinin de intihar etmek için kafasını suya daldırması günlerdir gözümün önünden gitmiyor.
Kim bilir, o dramatik göç sırasında bunun gibi daha ne olaylar yaşanmıştır?
Aynı dönemi konu alan Kanal D'nin iddialı dizisi Veda'nın tanıtımı da son derece etkileyici...
Mehmet Aslantuğ'un canlandırdığı Maliye Nazırı'nın, memur maaşlarını cebinden ödediği sahnede "Ne yapıyorsunuz? Niye cebinizden ödüyorsunuz?" diye soran yardımcısına verdiği yanıt çok manidar: "Artık Osmanlı yok... Bundan böyle Osmanlı benim, sensin, biziz..."
PİSUVARLI DİZİ TANITIMI
Dizi tanıtımları arasında en ilginçlerinden biri de Show TV'deki Suskunlar için çekildi. Bizim kafadarlar, pisuvar başında iş görürken, tuvalete bir afet-i devran geliyor. Pisuvarın önüne dikiliyor. Bizimkiler şaşkın. O sırada kızın tarafından bir fermuar sesi de duyulmasın mı? Ama görüyoruz ki o ses, kızın fermuarlı makyaj çantasından geliyor.
Kız son derece seksi hareketlerle rujunu sürerken, bizimkiler 'suskun suskun' yalanıyor.
Yani 40 yıl düşünsem helada dizi tanıtımı yapmak aklıma gelmezdi. Bugünleri de gördük ya... Bu arada gerçek hayatta bir tek kadın gidip de erkekler tuvaletinde elbisesi ile pisuvarın üzerine otursun, ben bu yazı çizi işlerini bırakırım!
HAZRET'İN HİZMETİNDE
Her yıl sezon tanıtımı ile olay yaratan Kanal D'ciler ise yine ses getirecek bir işin altına imza attılar. Bu yılki konseptleri, Görevimiz Tehlike idi. Sanırım Londra Olimpiyatları'nın açılış töreninden etkilenmişler...
Tanıtım klibinde esrarengiz bir çanta, Mission Impossible'ın o heyecanlı müziği eşliğinde İstanbul sokaklarında elden ele dolaşıyor. Operasyonu Beyazıt Öztürk yönetiyor. Çantayı hedefe ulaştırmaya çalışan ekip ise kanalın bu sezonki ünlü yüzlerinden oluşuyor.
Ben tanıtımın alt metnini, "Televizyon sektöründe başarıya ulaşmak, en az 007'nin görevini başarması kadar zorlaştı" şeklinde okudum. Ama bir farkla: James Bond, Kraliçe'nin hizmetinde, bizimkiler ise Reyting Hazretleri'nin...
ALLAH KORUSUN!
Tanıtım demişken, Kanal D Ana Haber'in yeni tanıtım klibinden söz etmeden geçemeyeceğim. Mehmet Ali Birand, pistte tüm araçları birer birer sollayarak, finiş noktasına gelen spor otomobilin kokpitinden inip gerine gerine "Sekiz yıldır haberin birincisi biziz, yine öyle olacak" diyor. Klip, hıza ve güce vurgu yapıyor. Ama gelin görün ki, Kanal D'nin sunduğu haberlerin çoğu, hız ve güç denemelerinin acı sonla noktalandığı trafik kazalarından oluşuyor! (Daha geçen hafta aynı model otomobil, hız denemesi yapan iki gence mezar olmamış mıydı?)
Bu arada klipte tüm araçları sollayan spor otomobil firması, milyon dolar harcasa böyle bir reklam kampanyası oluşturamazdı.
Hani, Kanal D Haber Merkezi'nin ulaştırma hizmetlerinde kullanılmak üzere birkaç spor otomobil hibe etseler yeridir!