Dokuz yıl aradan sonra İstanbul'a gelen Formula 1, aslında daha sıralama turlarında büyük bir heyecan fırtınasına dönüşeceğinin sinyalini vermişti. Pilotlar, ıslak pistte hız yapmak ve araçları kontrol etmekte zorlanmıştı. Spin atma yarışı yaşanmıştı adeta. Yağmurun şiddeti artınca kırmızı bayraklar sallanmış ve FIA seansa ara vermek zorunda kalmıştı. Ve Racing Point'ten Kanadalı Lance Stroll, sıralama turlarında birinci olduğuna kendi bile inanamamıştı. Mercedes'in efsane pilotu Lewis Hamilton sıralama turunda altıncı olunca isyan etmiş, pisti suçlamıştı. Tam da İstanbul'a yakışır kaotik, heyecanlı bir sıralama turu izlemiştik. Normalde sıkıcı geçen sıralama turları bile dünyada büyük ilgi görmüştü.
Ve gelelim büyük yarışa... Yarış öncesi İstiklal Marşı'nı Murat Karahan seslendirdi.
Dünya ve yerel basından gazetecilerin dışında bazı özel konuklar, yarışı VIP bölgesinden izleyebildi. Tribünlere seyirci alınmadı ve bu da VIP'ın balkon ve teras bölgelerinde büyük kalabalığa yol açtı. Sosyal mesafe unutuldu.
ŞEHİR KURULDU
Yarışta Racing Point'te pole pozisyonunda başlayan Stroll, ilk sırayı korudu. 2. sırada başlayan Verstappen kötü kalktı ve 4. sıraya geriledi. 11. başlayan Sebastian Vettel, harika start aldı ve 3. sıraya yükseldi! Yağmurun etkisiyle daha ilk virajda spin atan araçlar oldu. 26. turun ardından ilk 6 sırada; 1- Stroll, 2- Perez, 3- Albon, 4- Vettel, 5- Hamilton, 6- Ricciardo yer alıyordu. Yağmurun durmasıyla Hamilton şov başladı. Yarışın 34'üncü turunda 3. sıradaki Albon spin atınca yerini Hamilton'a kaptırdı. Sıralama turlarında pisti eleştiren Mercedes pilotu Lewis Hamilton, 6. sırada başladığı yarışı kazanarak 7. dünya şampiyonluğunu ilan etti. Hamilton, Türkiye GP ile bu sezon 10. yarışı lider tamamladı. Üst üste 4, toplamda 7'nci zaferini kazanan İngiliz pilot, Schumacher'in 7 kez aldığı 'Formula 1'de en fazla şampiyonluk yaşayan pilot' rekorunu egale etti. Racing Point'ten Meksikalı Sergio Perez'in ikinci olduğu yarışta Ferrari'nin Alman pilotu Sebastian Vettel ise üçüncü sırayı elde etti.
Intercity Park küçük bir şehir gibiydi adeta. 7 jumbo jet ve 500 TIR'lık malzeme ile yaklaşık 4 bin kişilik ekibe ev sahipliği yaptı. Teknik ekipler kendilerine ayrılan özel alanlarda kaldılar, pilotlar ise otellerde.
Pistin yeni asfalt yapılması eleştirilere neden olmuştu ama bu yenileme FIA'dan alınan izinle yapılmıştı. Tek şansızlık yeni asfalt yapıldıktan sonra F1 öncesi bir yarışın düzenlenmemesi oldu. Yeni asfalt yağan yağmurla birlikte kayganlaştı ama bu başka pistlerde de yaşanan normal bir durum.
Lewis Hamilton'ın sıralamada kötü tur elde edip piste kabahat bulmasıyla bu asfalt meselesi ön plana çıktı biraz. Ama FIA yetkilileri ve izleyiciler durumdan çok memnundu. Çünkü ıslak zemin F1'in er meydanı kabul ediliyor, ıslak zeminde araçların teknolojisinden çok pilotların hünerleri ön plana çıkıyor ve bu da heyecanı, çekişmeyi ve sürprizleri beraberinde getiriyor. Zaten araçlardaki teknolojik gelişmenin F1'i sıkıcı yaptığı uzun zamandır söyleniyordu. Özetle Intercity İstanbul Park, zorlu virajları, ıslak zemini ile son yılların en heyecanlı F1 yarışına sahne oldu.
AK, EYLÜL'Ü İSTİYOR
Formula 1 Sportif Direktörü Steve Nielsen, Türkiye ile 2021 yarışı için görüşmelerin olumlu geçtiğini açıklamıştı. Türkiye'nin 2021 Formula 1 takviminde Nisan ayında Vietnam'dan boşalan yeri alabileceği konuşuluyordu ama Intercity Yönetim Kurulu Başkanı Vural Ak'ın Ramazan'a denk geliyor olması nedeniyle Nisan ayını reddettiği bilgisi geldi. Öğrendiğim kadarıyla Vural Ak, Ağustos-Eylül aylarını istiyor. Koronavirüsün etkisinin azalmasını ve yarışın seyircili düzenlenmesini arzu ediyor. Görüşmeler devam ediyor, açıklanan takvim daha sonra değişebilir. İstanbul yarışının TV reytinglerinin yüksek gelme ihtimali, Intercity Yönetimi'nin elini güçlendirebilir.