Reklam deyip, geçmeyin. Bu köşenin seçkin ve seçici okurları, reklamlardan gizli alt metinler süzme ve toplumsal analizler yapma konusunda ayrı bir maharet sahibi oldular. Okurumuz Pelin Oğuş da pek çoğumuzun dikkatinden kaçan bir ayrıntıya değinmiş: "Sayın Aytuğ, reklamlar genelde bir mola süresi olarak algılanmakta ve dikkat edilerek incelenmemektedir. Ancak ben (ve benim gibi çok kişi olduğunu biliyorum) televizyon izlerken özellikle reklamları izlemeyi tercih ediyorum. Çünkü reklamlar pek çok filmden, diziden daha çok insanın bilinç altına mesaj göndermekte. Son günlerde bir banka reklamına dikkat etmekteyim. Hani komşusundan borç para isteyip de sürekli bir bahaneyle karşılaşan çaresiz insanın imdadına yetişen banka kredisi reklamı... Daha bundan 5 yıl öncesine kadar paraya ihtiyacı olan insanın imdadına ya ailesinin üyeleri ya da yakın komşuları koşardı... Yazık, reklamın yüzümüze vurduğu gerçeğe bakar mısınız? 'Sizin anladığınız paylaşımcı komşuluk ölmüştür. Artık onların yerini biz alacağız...' Eyvah, mesaj bu... 'Sen artık yalnızsın, yanında sadece biz varız...' En büyük sloganı da bizi gülümsetmekte üstelik: '5 bin lira, aloooooo!..' Kısacası, gülerek izliyoruz geldiğimiz trajikomik durumu... Komşuluk öldü, yaşasın banka kredileri..."