Dijital çağda dev lüks markaları 'popülerlik en geçerli akçe' sistemine kurban edeli çok olmuştu ve bu sistem dünyada hız kesmeden devam ediyor. Markanın DNA'sıyla örtüşmeyecek ünlüleri dünyanın en lüks markalarıyla bir arada görüyoruz. Cardi B'yi Chanel ile Kylie Jenner'ı ise Dior ile görmek bu duruma verilecek önemli örnekler. Sosyal medyayı aktif kullanıyorsanız, takipçi sayısı, etkileşim oranınız yüksekse ve büyük kitleleri arkanıza almayı başardıysanız; nasıl ya da ne şekilde ünlü olduğunuzun önemi kalmıyor.
Bizde de bir süredir benzer örneklerini yaşıyoruz. Ünlü sisteminin yeni yıldızları influencer'ları artık dergi kapaklarında, global markaların yüzleri olarak görüyoruz. Ama en fazla ses getireni bir saç bakım markasının, Serenay Sarıkaya ile çalışma süresi sona erdikten sonra dijital ortamda Danla Biliç ile çalışmaya başladığını duyurması oldu. Sevin sevmeyin ya da beğenin beğenmeyin, Danla'nın en ünlü Youtuber'ımız olduğu gerçeğini kimse değiştiremez. Geniş kitlelere ulaşmak adına influencer'ların gücü hafife alınmayacak kadar önemli ve birçok marka da bunun bilincinde. Bu sebeple bir markanın dijital ortamda güçlü bir isimle çalışma kararı alması, günümüz şartları göz önünde bulundurulduğunda gayet mantıklı. Danla Biliç'in bir saç bakım markasının yüzü olacak kadar yeterli saçının olmaması detayı bile olaya geniş pencereden baktığınızda önemini yitirmiş oluyor.
ONLİNE TÖRENDE ŞIKLIK YARIŞI
Bu hafta MTV Film ve TV ödüllerinin online olarak gerçekleşmesiyle, bir hafta aradan sonra yeniden kırmızı halıda ünlüleri görebildik. Oldukça sade gerçekleşen bu törende tüm ödül sahipleri törene Zoom yoluyla katıldı. Kırmızı halıya katılan ünlüler arasında Vanessa Hudgens, törenin ev sahibi olarak sergilediği teatral performansıyla dikkatleri topladı. Kırmızı halıda ise Versace imzalı siyah bir elbise tercih etti. Siyah tercih edenler arasında YSL elbisesiyle oldukça alımlı görünen Lily Collins ve Valentino elbisesiyle Sofia Carson da vardı. Sabrina Carpenter ise Ralph and Russo imzalı elbiseye yaptığı eziyet ile hepimizi hüsrana uğrattı. Genel olarak heyecan vermeyen görünümler olsa da Sia yine hepimizin bildiği gibi abartılı elbisesiyle bizlerleydi. Gal Gadot ise yalın ama bir o kadar iddialı Louis Vuitton elbiseyi kusursuz taşımasıyla benim için törenin en şık ünlüsüydü.
2021'in renkleri sarı ve gri
Pantone, 1963'ten beri küresel renk seçimlerinde ilham otoritesi olmuş, birçok alanda doğru renk iletişimini sağlayan bir renk sistemleri tedarikçisi. İlk kez 20 yıl önce başlayan bir akım olarak; sektöre heyecan katmak adına her yıl Aralık ayında bir sonraki yılın popüler olacak rengi belirleniyor. Böylelikle bir sonraki yıl tasarım dünyasının her alanında bu rengi sıkça görmüş oluyoruz. 2021'in renkleri ise Illuminating (Sarı) ve Ultimate Gray (Gri). Bu renklerin seçilme sebebi de çok anlamlı; birlik, istikrar ve umudu simgeliyorlar.