Dört gün süren Mercedes- Benz Fashion Week Istanbul'da 37 marka ve tasarımcı 2019 sonbahar/kış koleksiyonlarını sergiledi. Ana mekan dışında tarihi mekanlarda gerçekleşen defilelerin ön plana çıktığı moda haftasında, cesur tasarımlara nadiren rastladık.
REKLAM HAFTASI
Bu sene moda haftasının sosyal medyaya yansıması son derece zayıftı. Sponsorların bir moda haftası için ne kadar önemli olduğunu belirtmeme gerek yok; iyi ki varlar ve hep olsunlar. Ama sorun varsa bunlar da konuşulmalı. Maalesef daha fazla reklam yapma hırsı, haftanın amatör ruhunun hızla yok olmasına neden oluyor. Dört gün boyunca sosyal medya paylaşımlarında görülen; ana sponsorun çıkardığı son model araba, o arabanın etrafında ya da içinde verilen yüzbinlerce poz ve yine moda haftasında defilesi olmayan yüzbinlerce marka ya da tasarımcılardan alınıp fotoğraflanan kıyafetler. Ana sponsor, her moda haftasının can damarı olan influencerlarla yaptığı dengesiz projelerle işi tamamen kendi marka reklamına döndürmeyi başarmış. Marka adına büyük bir başarı ama ya moda haftamız için? Mesela bu sezon kimsenin ana sayfasında defileler paylaşılmadı. Defile paylaşımlarını; ya tasarımcılar kendi hesaplarında, ya da İHKİB'in yönettiği moda haftasının resmi Instagram hesabı @mbfwistanbul sayfasında gördük. Gerçi bunda bile kafa karıştıran konular vardı. Çünkü ana sponsor @mbfwi olarak kendi sayfasını da açtı. Takipçisi yüksek influencerların çoğu defilelerde görülmedi. Yurtdışından büyük bütçelerle getirilen yabancı influencerlar yerine keşke kendi influencerlar'ımızın değeri daha fazla görülse. Bu sezon ilk kez cemiyet ve bloggerları defileye çekmek için kilit isimlerin evsahipliği yaptığı bütçeli projeler uygulandı. Moda haftasının lounge bölümü de renksizdi. Bir sonraki sezonda güzel gelişmeler yazmak dileğiyle...
ÖNE ÇIKAN TASARIMCILAR
Marjinallik konusunda kimse DB Berdan'ın yanına yaklaşamıyor. Sokak modasından aldığı ilhamını duruşu ve mesajıyla öyle güzel ifade ediyor ki. Çiçek Pasajı'nda gerçekleşen Sudi Etuz defilesinde modern tasarımların tarihi dokuyla buluşması etkileyiciydi. Özgür Masur, couture estetiğini hazır giyim pratikliğiyle buluşturduğu koleksiyonuyla bizi ışıl ışıl Studyo54 görkemine götürdü. Mehtap Elaidi; yeni kimlik ve logoyla çıksa da, kodlarında zarif şehirli kadın DNA'sı devam ediyor. Aslı Filinta, Karaköy Güzelleştirme ve Koruma Derneği Merkezi Zülfaris Binası'ndaki defilesinde, 'Adaletin bu mu dünya?' dedi. Hiçbir kumaşı ziyan etmeden, eski hikayeli tasarımlarını yeni hikayeli tasarımlara dönüştürerek hazırladığı koleksiyonunda verdiği mesaj etkileyiciydi. Eda Güngör'ün M.O.F.C markası bu sezon daha cesur. Tüm trendlerin görüldüğü koleksiyonunun birçok parçasını yakında ünlülerimizin üzerinde göreceğimizden eminim.