Türk markalarının dünya pazarında yaşattığı gurur ve sevinç paha biçilmez. Bu hafta sizlerle tanıştırmak istediğim marka Sorci and Fofa. İlk anda yabancı bir marka gibi gelse de yüzde 100 Türk, Bursalı tekstilci bir aileye ait. Markanın adı şans getirsin diye köpeklerinin isimlerinden oluşuyor.
EN İYİLERLE İŞ BİRLİĞİ
2017'de anne Hatice Akdarı ve kızı Burcu Akdarı Toprak tarafından kurulan bu marka, 'çocukların lüks modaevi' olarak anılıyor. Marka, Bursa'nın en iyi kumaş üreticileriyle çalışıyor, iç dokularda çocuk için en uygun olanı seçiyor ve tasarımlarında mutlaka Türk motiflerini 21'inci yüzyılın modernliğiyle harmanlayarak kullanıyor.
New York Manhattan Showroom tarafından temsil edilen marka; başta ABD ve İngiltere olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde ünlülerin, etkin kişilerin ve iş dünyasının önde gelenlerinin tercihleri arasında.
Formula 1'in eski patronu Bernie Ecclestone'un kızı Tamara Ecclestone'un kızı Sofia, doğum gününde markanın tasarımlarından birini giydi.
Markanın en çok konuşulan başarısı ise Beyaz Saray'a giriş yapması. Amerika'nın 45'inci başkanı Donald Trump'ın kızı Ivanka Trump, online yaptığı alışverişle kızı Arabella'ya, Türk çini motiflerinden esinlenerek tasarlanmış mavi-beyaz bir elbise almış ve Beyaz Saray'da düzenlenen Cumhuriyetçilerin Ulusal Kongresi'nde giydirmiş.
Markanın yeni projesi ise; anne-kız loungewear/ sleepwear seti olarak ipeksi dokuya sahip, geri dönüşümlü kumaşla tasarlanmış bir koleksiyon. Yakında projenin detayları belli olacak. İngiliz bir ünlü ile ortak başlanılan bu projede Tamara Eccelstone Rutland'ın olduğu konuşuluyor. Koleksiyonun gelirinin bir bölümü de hayır kurumlarına bağışlanacak.
LÜKS MARKALARDA MASKE YARIŞI
Maalesef pandeminin hız kesmeden ilerlemesi ve dünya üzerinde çoğu ülkenin de bundan muzdarip olmasıyla, maske sektörü büyük bir yükselişe geçmiş vaziyette. Başlarda olayın şoku içindeyken medikal ya da hepimizin bildiği klasik maskeler hayatımızdaydı. Fakat durum benimsendikçe moda sektörü de bu duruma ayak uydurmaya başladı ve bildiğimiz birçok lüks marka, maske tasarlayıp 'Bu sektörde de varız' demeye başladı. Tabii ki bunların arasına alışılagelmişin dışında modeller de var. Virgil Abloh, Louis Vuitton için maske ve bandana seti tasarlamış, fiyatı ise dudak uçuklatacak cinsten: 490 dolar. Balenciaga ise tabii ki yaramazlığını konuşturup sweatshirt ile maskeyi taşlı bir tasarımla birleştirmiş. Alexander Wang ise ayrı ayrı maske ve bandana çıkarmak yerine maske ve bandanayı tek bir tasarımda birleştirmiş, Louis Vuitton'un uçuk fiyatının aksine bu maske ise 50 Euro.