atv, a Haber ve a Spor, Mart ayını da zirvede tamamladı.
Belli ki Turkuvaz grubunun görsel medya başarısı, dönemsel değil; sabit ve kalıcı...
Zaten sektörde en önemli olan, reyting başarısını 'sürdürülebilir' kılmaktır. Moda, trend ve konjonktüre bağlı, günü kurtarmaya odaklı başarılar ise gelip geçici olmaya mahkumdur.
(Bkz:
Kanal D ve Star TV'nin keskin düşüşleri.) Medya takip ve araştırma şirketi Interpress, her ay olduğu gibi Mart ayında da tüm yazılı basını tarayıp dizilerin medya yansımalarını değerlendirmiş.
Sonuç, atv dizileri için son derece çarpıcı. Kanalın dizileri; tüm yazılı basının, televizyon konusundaki başlıca haber kaynağı haline gelmiş. Öyle ki, gazete ve dergilerdeki dizi haberlerinin dörtte biri atv dizilerine ait.
Geçtiğimiz ay yazılı basında kanalların yayınladığı 80'e yakın yerli dizi hakkında toplam 4 bin 15 haber yayınlandı. atv'nin yayınladığı ve sayfalarda haber olan sekiz dizisi arasından dördünün, haber sıralamasında ilk beş arasında yer aldığı tespit edildi.
Her ay Interpress tarafından hazırlanan, 3 bine yakın ulusal, bölgesel ve yerel gazete ile dergiyi kapsayan yerli dizilerin haber karnesi çalışmasında, Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz 261 haberle zirvede yer alırken, Yeter'in 186 haber, Aile İşi'nin de 164 haberle ilk üç sıra içinde yer aldığı belirlendi.
Yine atv'de yayınlanan Kırgın Çiçekler ise 162 haber ile beşinci sırada yer aldı. atv'de yayınlanan Kehribar, Kertenkele, Evli ve Öfkeli ile Eve Dönüş dizilerinin de ilk 20 sıra içinde yer aldığı ve Mart ayı boyunca bu sekiz dizinin toplam 1.169 haber ile gündeme geldiği de belirlendi.
Bir dizinin reklam hacmi için artık reyting listesi tek başına yeterli görünmüyor. O yapımın konvansiyonel ve sosyal medyadaki 'yansımaları' da reklam verenler açısından son derece belirleyici. Bu açıdan bakıldığında, atv dizileri 'her yönüyle' hedef kitleyi yüreğinden yakalamanın en kestirme yolu gibi görünüyor.