Ata Demirer'in son filmi 'Niyazi Gül Dörtnala', 324 lokasyonda, tam 625 salonda birden gösterime girmesine rağmen ilk üç günde sadece 199 bin kişi tarafından izlendi. 2015'te en çok salonda vizyona giren birkaç filmden biri olan 'Niyazi Gül Dörtnala' için 199 bin izleyici beklentileri karşılamıyor.
Hem sosyal medyadaki izleyici yorumlarından, hem de eleştirmenlerden de geçer not almaması; filmin gelecek haftalardaki izleyici sayısında da beklentileri karşılamayabilir. 'Niyazi Gül Dörtnala' filminin çekimlerine Şubat'ın son günlerinde başlanmıştı, çekimler Mart'ta da devam etmişti. Filmin üç ayda izleyiciyle buluşması doğrusu beni şaşırtmıştı. Normalde Ata filmini yazın çeker, kışın da vizyona sokardı.
'TEK FİLMLİK KOMEDYENLER'
Neden bu kadar acele etti acaba? Türkiye'de salon sayısı her geçen gün artıyor.
Sinema sektörü kışa göre daha ölü geçen bahar ve yaz aylarında artık daha çok yerli film talep ediyor. Muhtemelen Mayıs ayındaki iddialı yerli film boşluğunu doldurmak için 'Niyazi Gül Dörtnala'nın çekim ve hazırlık süreci aceleye getirildi.
Acaba bu durumun, filmin kalitesine etkisi oldu mu?
Dikkat çeken bir diğer nokta ise Ata'nın 'Eyyvah Eyvah' serisindeki başarıyı, çektiği diğer filmlerde yakalayamaması. 'Berlin Kaplanı' da hem gişe, hem de kalite açısından 'Eyyvah Eyvah'ın başarısını yakalayamamıştı. Benzer sorun Şahan Gökbakar'da da var; 'Celal ile Ceren' de 'Recep İvedik' serisinin başarısına yaklaşamadı.
Bazen çok büyük iş yapan film serileri, yaratıcılarının kabusu olabiliyor. 'Şahan sadece 'Recep İvedik' çeker, Ata'nın 'Eyyvah Eyvah' dışında filmleri çok iş yapmaz' gibi dedikodular piyasaya yayılıyor.
Aslında yeni bir karakter, yeni bir film yaratmak komedyenler için büyük bir sınav. 'Benim kemikleşmiş izleyicim var zaten, ne çekersem izlenir' duygusuna kapıldınız mı hata edersiniz.
Şahan da, Ata da aynı hatayı yaptı. Onları şimdi daha büyük bir sınav bekliyor. 'Recep İvedik', 'Eyyvah Eyvah'ın başarısını yeni bir projede yakalayamazlarsa hep tek filmlik komedyenler olarak hafızalarda kalabilirler.