Turizmciler yaz sezonu başlamadan, erkenden kolları sıvıyor artık. Çok büyük paralar harcamak, dev yatırımlar yapmak tamam çok güzel hareketler falan ama iki ay süren sezon doluluğuyla karın doymuyor maalesef. O zaman ne yapıyor turizmci? 'Dert bende derman bende' gerçeğiyle hareket ediyor. Yani kendi çözümünü kendi buluyor, olmadı yaratıyor resmen! Çeşme Sheraton Oteli'nin sahibi İskender Dilek mesela... Çözümü kendi yaratmış Dilek: Her yıl çeşitli kampanyalar, davetkâr teklifler düşünüyor, araştırıyor, buluyor, özel anlaşmalar yapıyor, hep ertelenen seyahat planlarını müşterinin ayağına kadar götürüp hem karşı tarafı hem kendini mutlu ediyor. Ne mi yapıyor? Olay şu: Çeşme Sheraton 2007'den beri otelinde kalan müşterilerine Avrupa'nın çeşitli ülkelerinde ve Dubai'de tatil hediye ediyor. Çekilişsiz kurasız! Üç yılda tam 3 bin 500 kişi yararlanmış bu kampanyadan. Baktılar ilgi fazla, bu yıl olayı iyice büyüttüler... 1 Haziran-30 Ekim tarihleri arasında 2 bin 200 TL verip Çeşme Sheraton'da 8 gece konaklayanlara; 1 gece Viyana, 3 gece dört gün de New York tatili hediye ediyorlar. Bunun için de 31 Nisan 2010'a kadar erken rezervasyon şart! Ben de gittim bu program neyin nesiymiş gördüm, sordum, inceledim... Bir kere program on numara! Çünkü Avusturya Havayolları ve The Marmara Manhattan Oteli ile ortaklaşa yapılıyor bu kampanya. Dolayısıyla 'kötü havayolları, kötü oteller olabilir' gibi bir durum yok. Seyahatin ilk gecesi Viyana'da çok şık, çok lüks dizayn edilmiş Le Meridien Hotel'de kalınıyor. Ardından yine Avusturya Havayolları ile New York uçuşu. Kampanyaya Viyana ve New York turizm ofisleri de destek veriyor. Dayanamadım İskender Dilek'e sordum tabii: "Bunu niye yapıyorsunuz? Astarı yüzünden pahalıya gelmiyor mu?" Ama o işin matematiğini çözmüş; tatil hakkını yüksek sezona denk getirmiyor, böylece düşük sezondaki düşük fiyatlardan yararlanıyor. Yani New York tatil hakkınızı 1 Kasım 2010-30 Haziran 2011 tarihleri arasında kullanıyorsunuz. Projenin ortaklarından Avusturya Havayolları Genel Müdürü Altuğ Bekdemir marka bilinirliliğini artırmak için bu kampanyada yer aldıklarını söylerken; The Marmara Manhattan'ın Genel Müdürü Nur Ercan Mağden ise "Otelimizi Türk pazarında daha iyi tanıtmak istiyoruz" diyor. Yani alan memnun, satan memnun; bu kampanya herkese yarıyor.