- Limak, Kolin, Cengiz, Mapa ve Kalyon İnşaat ortak girişimiyle işçiler gerçekten büyük bir iş başardı. İstanbul Havalimanı, sıfırdan inşa edilen en büyük havalimanı.
300'ün üzerinde asansör, yürüyen merdiven ve yürüyen bantın olması terminal içinde dolaşmayı kolaylaştırıyor.
- Havalimanında her şey gelecekteki büyümeye göre tasarlanmış. Arazi sorunu yok, ihtiyaca göre havalimanının alanı ve pist sayısı artırılabilir.
- Bütün fazlar tamamlandığında, 500 uçak kapasiteli havalimanında altı bağımsız pist olacak. Yılda 200 milyon yolcunun kullanması beklenen havalimanında, 250 havayolu şirketi uçuşlarını gerçekleştirecek.
70 bin araçlık açık ve kapalı otopark, park sorununun yaşanmayacağı anlamına geliyor.
- Yeni havalimanının bir de görünmeyen teknik özellikleri var. Yer radarları kullanılacak. 60 metrede bir sabit kamera olacak. 360 metrede bir PTZ kameralar, 720 metrede bir kurulan termal kameralar ve fiber optik sensörler ile havalimanı kontrol edilecek. 9 bin akıllı kamerayla şüpheli hareketlerde bulunanlar anında tespit edilecek.
- Resmi güvenlik güçlerinin yanı sıra terminal içerisinde 3 bin 500 özel güvenlik personeli görev yapacak.
- İETT şirketi Otobüs A.Ş., 18 noktadan 150 lüks otobüsle yolcu taşıyacak.
660 taksi, yeni havalimanında görev yapacak.