Küçükçekmece'de 29 Ağustos'ta 1 kişinin hayatını kaybettiği, 51 kişinin yaralandığı metrobüs kazasına ilişkin 5 şüpheli hakkında 15'er yıla kadar hapis cezası istemiyle hazırlanan iddianamede, şüphelilerin kusurlarına yer verildi.
Küçükçekmece Cumhuriyet Başsavcılığınca hazırlanan iddianamede, olay günü Yenibosna ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Sosyal Tesisleri Metrobüs Durağı arasında yol yapım ve onarım işlemleri yapıldığı anlatıldı.
İddianamede, Sefaköy Metrobüs Durağı yakınlarında Beylikdüzü istikametine seyir halindeki 34 TR 6183 plakalı metrobüsün şoförü Düzgün Murat Çetin'in, yol yapım çalışması nedeniyle geçici olarak trafik akışının sağlanması amacıyla D-100 kara yolunda dubalarla işaretli olarak verilen bypass yol girişini kaçırdığı aktarıldı.
Çetin'in, metrobüs trafiğine kapalı yolda seyrine devam ederken park halindeki ve sürücü koltuğunda İETT Metrobüs Daire Başkanlığı Metrobüs Filo Yönetim Merkezinde saha amiri olan şüpheli Şafak Yıldız ve ön yolcu koltuğunda Zafer Ömür'ün bulunduğu 34 DFL 305 plakalı aracı gördüğü belirtilen iddianamede, Çetin'in panikleyerek araca çarpmamak için manevra yaptığı sırada Söğütlüçeşme istikametinde ilerleyen Emrah Yıldırım'ın idaresindeki 34 TN 2764 plakalı metrobüse çarptığı kaydedildi.
İddianamede, kaza sonucu metrobüsteki yolcu Ferhat Uçar'ın vefat ettiği ve birçok vatandaşın yaralandığı kaydedildi.
METROBÜS SÜRÜCÜSÜ HIZ SINIRINA UYMADI
İddianamede yer verilen bilirkişi raporunda, sürücüsü Çetin'in, yönetimindeki araçla metrobüs yolu üzerinde gündüz görüşünde eğimli ve virajlı yol kesiminde, şartlarına uygun hızda, daha dikkatli, yavaş, tedbirli bir şekilde gereken dikkati ve özeni göstermediği belirtildi.
Şüpheli Çetin'in hızlı, dikkatsiz, kontrolsüz seyrettiği, yolun sol şeridinde yapılan çalışmadan dolayı yapılan işaretleme ve kapatılan şeridi görmediği, dubalarla yönlendirilen yolu son anda fark ettiği, direksiyonunu ani şekilde sağa çevirdiği aktarılan raporda, Çetin'in karşı yönden gelen sürücü Emrah Yıldırım yönetimindeki metrobüsün sağ yan kısımlarına hızla çarparak ölümlü, yaralanmalı ve maddi hasarlı trafik kazasının yaşanmasına sebep olduğu ifade edildi.
Raporda, kendisinden önce aynı güzergahta seyreden metrobüslerin kazanın olduğu yerde diğer platforma hız azaltıp güvenli geçiş yapabildikleri belirtilerek, sürücü Çetin'in Karayolları Trafik Kanunu'ndaki "hızın gerekli şartlara uygunluğunu sağlamak" ve "trafik işaret ve kurallarına uymamak" maddelerindeki kural ve zorunluluklara uymadığı gerekçesiyle asli kusurlu olduğu kaydedildi.
Raporda, şüpheli Çetin'in çarptığı metrobüsün sürücüsü Emrah Yıldırım'ın ise kazanın oluşumunda kabahati olmadığı kaydedildi.
ŞANTİYE ŞEFİ VE PROJE MÜDÜRÜ TALİ KUSURLU BULUNDU
Raporda, şüpheli saha amiri Şafak Yıldız'ın olay yerinde göreve başlamadan önce alınan tedbirleri ve işaretlemeleri kontrol edip, eksik olanlar varsa gerekli güvenlik önlemlerini alarak görevine başlaması gerekirken, bu hususlara yeterince uymadığı aktarılarak, kapalı olan şeride işaretleme, bariyer gibi gerekli güvenlik tedbirlerini almadan, tedbirsiz olarak rekortman (baypas) koluna çok yakın mesafede durakladığı ve güvenli mesafede durmadığı anlatıldı.