Araştırmalarda Türklerin yapay zekâ teknolojilerine mesafeli durduğu hatta "Dünyaya hâkim olacaklar" konulu Hollywood filmlerinin de etkisiyle bu teknolojilerden korktuğunu gösterdi. Yapay zekâya yönelik korkunun en başında iş kaybetme endişesi var. Yüzde 21 yapay zekâyı insansı robotlarla özdeşleştiriyor. Peki tüm bu korkularda hakkılık payı var mı? SABAH, uzmanlara sordu.
Yapay Zekâ Politikaları Derneği Başkanı Zafer Küçükşabanoğlu:
YAPAY ZEKÂ LİSELERİ DAHİ AÇILMALI
Yapay Zekâ Politikaları Derneği Başkanı Zafer Küçükşabanoğlu: Yapay zekâ 2030'a kadar 15.7 trilyon dolar ekonomik hacim yaratacak. Türkiye bir seferberlik başlatmalı, 86 milyonun gündemine yapay zekâyı almamız lazım. Türkiye'de buna geçici hobi ya da magazinsel bir konu olarak bakılıyor. Dünyada bu alanda yeni kurumlar kuruluyor ve buna stratejik bir gereksinim olarak bakılıyor. Amerika, Çin, İngiltere ve Singapur'da yüzlerce, binlerce dünyaca ünlü yapay zekâ şirketi var. Türkiye'de ise, say deseniz birkaç tane sayabilirim. Türkiye ikinci yapay zekâ üniversitesini neden açmasın? Hatta yapay zekâ liseleri de açılmalı.
Yapay Zekâ ve Teknoloji Derneği Başkanı Esen Girit Tümer:
MESLEĞİ YOK ETMEZ, YARDIMCI OLUR
Yapay zekânın gelişimi ve yaygınlaşması, bazı mesleklerin iş yapış şeklini değiştirebilir veya bazı mesleklerin yerine yeni meslekleri getirebilir. Ancak unutulmaması gereken nokta, yapay zekânın birçok mesleği tamamen ortadan kaldırmayacağı, sadece iş yapış biçimini ve gereksinimleri değiştirebileceğidir. Veri Bilimciler ve Analistler, Yapay Zekâ Etik Uzmanları, Yapay Zekâ Geliştiricileri ve Mühendisleri, İnsan- Makine İşbirliği Uzmanları, Yaratıcı Sanatçılar ve Tasarımcılar ve Eğitimciler ve Eğitim Tasarımcıları'na ihtiyaç olacak. Yapay zekânın sağlık alanında önemli etkileri olabilir ancak doktorluk mesleğinin tamamen ortadan kalkması mümkün değil. Yapay zekâ, doktorlara yardımcı olabilir, teşhis süreçlerini hızlandırabilir ve tedavi seçenekleri sunabilir, ancak birçok faktör göz önünde bulundurulduğunda doktorların rolü hâlâ çok kritik.
Bilişim Uzmanı Doç. Dr. Ali Murat Kırık:
MÜFREDATLARA GİRMELİ
Yapay zekâ okuryazarlığı eğitimi ilkokul seviyesinde gerçekleşmeli. Milli Eğitim Bakanlığı, yapay zekâ konusunu ders müfredatına eklemeli. Eğer eğitim verilmezse ülke bekası ve toplumun geleceği için sorun oluşturur.