Türkiye'nin gurur projeleri arasında yer alan Yeni Zigana Tüneli'nin asfaltlama ve bağlantı yolları trafiğe açık halde tamamlanırken, elektromekanik ve tünel içindeki işaretleme çalışmalarında da sona gelindi.
17 Mart 2017'de temeli atılan ve 24 saat esasına göre inşaatına devam edilen Yeni Zigana Tüneli'nin çift tüpte de ışık görünerek kazı işlemi ve beton kaplama çalışmaları Ocak 2022 tarihinde tamamlandı.
Yeni Zigana Tüneli hizmete girdiğinde 14.5 kilometre uzunluğu ile dünyanın 3., Avrupa'nın ise en uzun çift tüplü karayolu tüneli olacak. Bağlantı yolları ile birlikte 15,1 km'ye ulaşacak yolun ulaşıma açılmasıyla Trabzon-Gümüşhane arasında mesafe yaklaşık 30 dakika azalırken, mevcut yol ise 8 kilometre kısalacak.
Yeni Zigana Tüneli zamandan 40 milyon TL, akaryakıttan 99 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 139 milyon TL tasarruf edilecek. Tünel ile karbon salımı da 18 bin ton daha az gerçekleşecek.
Zigana Tüneli projesi, Trabzon-Aşkale Yolu'nun 44. km'sindeki Maçka/Başarköy mevkiinde başlayıp, 67. km'de yer alan Köstere-Gümüşhane Yolu'na köprülü kavşak ile bağlanıyor.
12 metre genişliğindeki mevcut devlet yolu ikişer şeritli bölünmüş yol hâline gelecek. Projenin hizmete açılmasıyla, Zigana'nın zirvesinde 2 bin 10 metre olan ve 1. tünelde bin 825 metreye indirilen kot, 600 metre daha aşağı çekilerek bin 212 metreye inecek.
Güzergâhta dengeli konsol metoduyla yapılan özel bir köprü, kavşaklar, köprüler ve irili ufaklı tünellerin yapımı da tamamlandı. Yeni Zigana Tüneli önümüzdeki Nisan ayında hizmete açılacak.