TBMM Genel Kurulu'nda bakanlığının bütçe görüşmelerinde konuşma yapan Karaismailoğlu, yapılan yatırımlara ilişkin açıklamalarda bulundu. Konuşmasında Marmaray, Avrasya Tüneli, Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul Havalimanı, Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün dünya çapında eserler olduğunu söyledi. Dünya ticaretinin değişen ekseninin, Türkiye'ye çok daha büyük fırsatları da doğurduğuna işaret eden Karaismaioğlu, "Avrasya'nın merkezinde, Yeni İpek Yolu'nun kalbinde yer alan ülkemiz, ticaretin seyrini belirleyecek bölgesel bir ekonomik lider olmanın ötesinde, dünya ekonomisinin oyun kurucularından biri haline geleceği tarihi bir dönemeçtedir" dedi.
Bütçe görüşmelerinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu CHP'li vekillere IBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nu kastederek "Başkanınıza söyleyin garajdaki otobüsleri çıkarsın. Muhalif olabilirsiniz yatırım düşmanı olmayın" ifadelerini kullandı.
YATIRIMLARIN YÜZDE 86'SI TAMAMLANDI
Yatırımların daha hızlı tamamlanarak vatandaşlarımızın hizmetine sunulabilmesi, son derece önemli olduğunu dikkat çeten Karaismailoğlu, bu nedenle alternatif finansman kaynaklarını da değerlendirdiklerini özel sektörün dinamizmini harekete geçirdiklerini söyledi. Toplam 215 milyar TL'lik Kamu-Özel İş Birliği projesini başlattıklarını belirten Karaismailoğlu, " Söz konusu yatırımların yüzde 86'sı tamamlandı. Tamamlanan tüm projelerimizin yüzde 18'i Kamu özel işbirliği modeli çerçevesinde hayata geçirdik.
Şu anda devam eden Yatırım portföyümüzde 463 proje var. Bu projelerimizin toplam büyüklüğü 640 milyar TL. Bunda yaklaşık 264 milyarlık nakdi gerçekleşme sağladık.
Ülke sathında 3 bin 200 şantiyede çalışmalarımız sürerken; yaklaşık 700 bin kişi bakanlığımız bünyesindeki iş imkanlarından faydalanıyor" diye konuştu.
13, 4 MİLYAR DOLAR TASARRUF ETTİK
Muhalefetin geçilmeyen köprülere para ödendiği iddialarının yanında getirdiği foto bloktaki resimlerle anlatan Karaismailoğlu, Türkiye'nin kara, hava, deniz, demiryolu ve haberleşme yatırımlarında 2019 yılında yakıttan, zamandan, araç bakım ve işletme maliyetlerinden toplam 13,4 milyar dolar tasarruf ettiklerini ifade etti. Karaismailoğlu, "Kısalan yollar, kent içi raylı sistem hatları ve Yüksek Hızlı Tren ile çevre dostu taşıma modlarına geçişle, 10,3 milyon dolar değerinde CO2 emisyon tasarrufu ve kamu hizmetlerinin kağıtsız ortama taşınmasıyla da 20 milyon dolar kağıt tasarrufu sağladık.
Ayrıca vatandaşlarımızın e-devleti kullanması ile kamu kurumlarına gitmeden işlemlerini tamamlayabilmesinden, 1,8 milyar dolarlık zaman tasarrufu sağlanmış ve bu Kamu İşgücü Verimliliğine de artış olarak yansımıştır" diye konuştu.
ÇİN'E GİDEN TREN KAZAKİSTAN'A VARDI
Muhalefetin yoldan döndüğü iddiasında bulunduğu Çin'e giden tren ile ilgili bilgi paylaşan Karaismailoğlu "Ülkemiz sınırları içerisinde 2 bin 323 kilometrelik yolunu 8 Aralık günü tamamladı. Bugün ise yolculuğuna Kazakistan-Shalkara'dan devam ediyor. Toplamda 8 bin 693 kilometre yol kat edecek trenimiz Gürcistan, Azerbaycan, Hazar Denizi, Kazakistan ve son olarak Çin'in Xi'an şehrine ulaşarak yurt dışı parkurunu tamamlayarak kesintisiz bir şekilde, Çerkezköy'den Xi'an'a ulaşmış olacak" dedi.
Marmaray'ı yaparak , Pekin-Londra arasını kesintisiz demiryolu ağıyla bağladıklarını belirten Karaismailoğlu, " Asya-Avrupa arasındaki ticaret yollarına alternatif olduk" ifadesini kullandı.
OSMANGAZİ'DEN GEÇİŞ GARANTİLERİNE YANIT
Açılışından bugüne kadar Avrasya Tüneli'nden yapılan geçiş sayısı 48 milyonu aştığını belirten Karaismailoğlu, "Proje sağladığı yakıt ve zaman tasarrufunun yanı sıra çevre dostu kimliğiyle de ön plana çıkıyor. Avrasya Tüneli'nin 2017 ve 2020 yıllarında sağladığı toplam fayda 5,23 Milyar TL" dedi. Osmangazi köprüsü için gerçek verileri paylaşan Karaismailoğlu "Salgın dönemine rağmen temmuz-ekim ayları ortalamasına ait otoyol ve köprü geçiş sayılarının verilen garanti sayılarının üzerinde yapım bedelleri hakkında yanıltıcı bilgiler var. Köprü ve otoyol yapım bedeli 6,7 milyar dolar. İşletmeci tarafından yapılan kamulaştırma bedeli 248 milyon dolar, bakım işletme ve yenileme bedeli 2 milyar dolar. Finasman maliyeti: 4,6 milyar dolar olmak üzere toplam 7 yıl yapım, 15 yıl işletme süresi boyunca harcanacak bedel 13,6 milyar dolarak olarak tespit edilmiştir. Buna karşın verilen garanti toplamı ise 12,9 milyar dolardır.
Karaismailoğlu, Marmaray, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüneli olmasaydı İstanbul trafiğinin tamamen kilitlenmiş, kıpırdamaz hale gelmiş olacağını söyledi.
ULUSAL SİBER GÜVENLİK ORGANİZSAYONU OLUŞTURDUK
Ulusal Siber Güvenlik Organizasyonu'nu oluşturduklarını belirten Karaismailoğlu, dijital uygulamaların yoğunlukla tercih edildiği pandemi sürecinde e ek önlemler almayı sürdüreceklerini söyledi.
Türksat 5A'yı 2020 sonunda, 5B'yi ise 2021 ilk yarısında fırlatacaklarını söyleyen Karaismailoğlu, Türksat 6A'nın da 2022 yılında hizmet vermeye başlayacağını ifade etti.
Karaismailoğlu, "Denizciliğimizi desteklemek için altyapı yatırımlarına da devam ediyoruz. Bu kapsamda gerçekleştirdiğimiz, nihai olarak 25 Milyon Ton/yıl kapasiteye ulaşacak Filyos Limanı önemli projelerimizden biri. Yürüttüğümüz faaliyetlerle denizlerimizde seyir, can, mal ve çevre emniyeti ile deniz güvenliğini en üst seviyede sağlıyoruz" diye konuştu.
KANAL İSTANBUL PROJESİ
Kuzey Güney aksının merkezinde bulunan deniz bağlantısı ile Türkiye çok stratejik bir konumda bulunduğunu belirten Karaismailoğlu, "Bu stratejik konumdan doğru bir şekilde faydalanmak için Türkiye Lojistik Master Planı kapsamında Kanal İstanbul projesini gerçekleştiriyoruz. Kanal İstanbul bu planın en önemli yapıtaşıdır.
İstanbul Havalimanı, karayolu ve demiryolu bağlantısı, lojistik merkezleri ve buradan geçecek bir suyolu olacak Kanal İstanbul bir dünya projesidir.
İstanbul Kanalı ve oluşturduğu ekosistem sayesinde; Türkiye, bilimin, teknolojinin, sanatın ve ekonominin kalbi olacaktır" bilgisini verdi.