EPDK'nın, 40-45 günlük tüketim bedeli üzerinden düzenlenen doğal gaz faturaları nedeniyle soruşturma başlattığı İBB iştiraki İGDAŞ, henüz ödenmemiş faturaları iptal ederek 30 güne karşılık gelecek yeni faturalar düzenleneceğini duyurdu.
İGDAŞ, abonelerin talep etmesi halinde, ödenmiş faturaların da 30 günlük olarak yeniden düzenleneceğini, hâlihazırda tüketilmiş bakiye kısmın ise bir sonraki faturaya yansıtılacağını duyurdu.
İGDAŞ üzerinden oyunun ortaya çıkmasıyla birlikte İBB, sosyal medyadan çeşitli algı operasyonlarına girişti. Fotoğraf ve çeşitli videolar kullanıp 'çalışıyoruz' imajı vererek sempati toplamaya çalışan İBB'ye vatandaşın cevabı ise, "Çalışmıyor, iyi çalıyorsunuz' oldu.
'SOYGUNA DEVAM'
İşte vatandaşların İGDAŞ'a yönelik eleştirilerden bazıları:
Gülcan Keskin: İBB, İGDAŞ'ın faturalandırmalardaki beceriksizliğini başka kurumları suçlayarak kapatamazsın. En son sizi İstanbul halkının sağlığını tehlikeye atan, balık istifi otobüsler operasyonunda görmüştük. Ve hala konuşabiliyorsunuz.
Neslihan Kut: Allah aşkına kullanmadığım 1.5 aylık doğalgaz bana nasıl 352 TL olarak geri dönüş sağlıyor? Mantıklı açıklama yapar mısınız? Yoksa çıldıracağım.
Hilal Toprak: Nisan ayında ne yakmış olabileceğimizi düşünüyorum, kara kışta değiliz sonuçta.
Ali Gedik: Benim kışın en soğuk dönemde gelen faturam 240 TL iken son faturam 243 TL.. Bir önceki faturam 173 TL. Son faturalar herkese çok yüksek gelmiş. Tüm komşular da aynı şekilde.