UBER uygulamasının yaygınlaşması ile dünya genelinde de taksicilerin protesto gösterileri bitmek bilmiyor. Türkiye'de ise taksicilerin UBER'e olan tepkisi araç kurşunlamaya kadar vardı. Peki, Türkiye'de taksiciler UBER'e neden bu kadar karşı? İşte gerilimin perde arkası...
UBER sürücüleri ile taksi şoförleri arasındaki gerilim tırmanıyor. UBER sürücüleri, İstanbul'da son bir hafta içerisinde 3 kez taksicilerin saldırısına uğradı. Taksi şoförleri UBER'in korsan olduğunu ve haklarının gasp edildiğini söylerken, UBER bu suçlamayı kabul etmiyor.
UBER uygulamasının yaygınlaşması ile dünya genelinde de taksicilerin protesto gösterileri bitmek bilmiyor. UBER kimi Avrupa ülkesinde yasaklanırken, kimisinde serbest bırakılıyor. Ortada bir gerçek var: UBER sürücüleri ile taksi şoförleri arasındaki gerilim çığrından çıkmaya başladı.
TAKSİCİLER RAKİP İSTEMİYOR
İstanbul'da UBER aracını kurşunlamaya kadar varan kavganın arka planında pazar kaygısı var. Taksi plakası 1.6 milyon lira, toplam değeri 30 milyar lira. Yıllık cirosu 5 milyar liraya ulaşan taksiler, rakip istemiyor.
PAZAR KIZIŞTI
Teknoloji şirketi UBER'in Türkiye'deki sürücü sayısı 5 bine ulaşınca pazar kızıştı. Ayda 7 bin 500 lira plaka kirasını işletme maliyei de eklenince taksicinin kazanç için ayda 14 bin lira ciroyu geçmesi gerekiyor.
UBER XL'DA KAZANÇ 5 BİN LİRA
Taksici esnafı milyon liralık plaka yatırımı yaparken, sürücü vergi ödüyor. UBER XL'de ise vergi yok, aylık kazanç 5 bin lira. (Habertürk)