Terminal binası ile apronun yetersizliğine bağlı olarak yıllardır yurt dışı seferleri gerçekleştirilemeyen Diyarbakır'ın hava ulaşımındaki sıkıntısı, yeni terminal binasının açılmasıyla sona erecek.
300 MİLYON LİRA MALİYET
Diyarbakır Havalimanı'nın yeni terminal binası 29 milyon lira tutarındaki apron ve taksi yolu ile yaklaşık 257 milyon liraya mal olacak. Ancak, yapımına başlanan ek tesisler ve çevre yolu bağlantılarıyla maliyeti 300 milyon liraya ulaşacak.
ŞIRNAK VE HAKKARİ HAVALİMANLARI
Konuyla ilgili konuşan Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, kentlerin ekonomik ve sosyal gelişiminde ulaşım imkanlarının büyük önem taşıdığını belirterek, bu amaçla hükümet olarak 12 yılda Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerindeki illerde hava altyapısını güçlendirdiklerini kaydetti.
Yılmaz, Diyarbakır Havalimanı'nın terminal binası ile apron kapasitesinin yetersizliği nedeniyle yurt dışı seferlerinin yapılamadığını, yurt içi seferlerinin ise istenilen düzeye çıkamadığını kaydetti.
"BÖLGENİN ULUSLARARASI BAĞLANTISI GÜÇLENECEK"
Bu sorunun çözümü için yıllık 5 milyon yolcu kapasiteli yeni terminal binasının yapımına başlandığını işaret eden Bakan Yılmaz, şöyle konuştu: "Apronda 6'sı körüklü olmak üzere 10 uçak, bir saat dilimi içerisinde hizmet alacak. 87 bin metrekare kapalı alana sahip terminal binasında 6 köprü ve bin 38 araçlık kapalı otopark yer alıyor. Diyarbakır Havalimanı sayesinde bölgenin uluslararası bağlantıları güçlenecek. Çevre yolları ile 300 milyon liralık bir yatırımdır.
ÇEVRE İLLERE DE KATKISI OLACAK
Bu yatırım, sadece Diyarbakır'a hitap etmeyecek. Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin turizm, ticaret ve sosyal yaşamına büyük katkı sağlayacak çünkü, Diyarbakır'dan Ortadoğu ve Avrupa ülkelerine uçak seferleri yapılacak."