CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun, 'İmam Hatip'leri kuran biziz' söylemini eleştiren Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, STAR'a yaptığı değerlendirmede, "Kılıçdaroğlu, gerçek niyeti kendince örtmeye çalışıyor. Ancak CHP'nin kurduğunu iddia ettiği ölü yıkayıcı kurslar, bugünkü İmam Hatip okulu değildi. Bunlar o dönemde dini eğitimin yasaklanması nedeniyle artık köylerde, kasabalarda dini hizmetlerin yerine getirilememesi, cenazeleri defin edecek hoca bulunamaması sebebiyle zorunlu olarak gündeme getirilmiş ölü yıkama kurslarıydı. Bugünkü imam hatiplerle onların hiç alakası yok. Bugünkü imam hatipler, adındaki bütün çağrışımlara rağmen normal lise eğitimi veren normal lise eğitiminin üzerine ayrıca bazı dini müfredat uygulayan kurumlardır... Zaten onun için bu kurumlar 28 Şubat sürecinde, ortaokul kısımları kapatılarak; önce katsayıyla, sonra başka baskı ve düzenlemelerle ortadan kaldırılmaya çalışıldı" görüşüne yer verdi.
28 Şubat'a özlem duyuyorlar
Kılıçdaroğlu'nun seçim beyannamesinde bulunan eğitimde 1+8+4 modelini, CHP'nin 28 Şubat'a duyduğu özlem olarak değerlendiren Bakan Avcı, sözlerini şöyle sürdürdü: "CHP'nin seçim beyannamesinde yer alan eğitim vaatleri aslında diğer alanlardaki vaatlerinden doğrusu hiç de farklı değil. Gördüğüm kadarıyla CHP, genlerine sinmiş 28 Şubat yönelim ve özlemlerinden bir türlü kurtulamıyor. Normal şartlarda hiçbir şekilde ciddiye alınmayacak söylemler ne yazık ki seçim gündemi vesilesiyle üzerinde konuşulmaya değer bulunuyor. Nedir 1+8+4? Biz bunu 4+4+4 düzenlemesi sürecinde tartıştık. 28 Şubat döneminde 8 yıllık kesintisiz eğitim getirilirken de bunlar tartışıldı. Bunun arkasında yatan niyetler apaçık ortaya döküldü. Üstelik 28 Şubat'ta, sadece niyet olarak da değil, bilfiil uygulama olarak döküldü."
Türkiye'ye ziyarette bulunan Japonya Eğitim Bakanı'nın, eğitimdeki reformları takdir ettiğini belirten Avcı, Türkiye'deki bazı çevrelerin Mili eğitimle ilgili sistematik dezenformasyon kampanyası yürütmesine rağmen Japon Bakan'ın, 12 yıl zorunlu eğitime geçişi takdir ettiğini söyledi.
2 bin 141 dershane dönüşüyor
Dershane dönüşüm sürecinin sağlıklı şekilde ilerlediğini kaydeden Avcı, "Şimdiye kadar dönüşüm programına başvuran dershane sayısı 2 bin 206 oldu. Bunların 2 bin 141'inin başvurusu kabul edildi. Bugün itibariyle açılan temel lise sayısı 96 oldu" açıklamasında bulundu.
Star / Tuğba Ceyhan