BOĞAZ TRAFİĞİNE DE SON
Kanal İstanbul ile 2 yarımada ve bir ada oluşacak. Proje ile boğaz trafiğinin de son bulması hedefleniyor. Kanal İstanbul'dan günde 150-160 geminin geçmesi hedefleniyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan'a sunulan Kanal İstanbul dosyasında ulaşım alanları ise şöyle tarif edildi: "Çoklu model yaklaşımı yoğun trafik sorununa yol açmadan iş merkezleri, endüstriyel alanlar ve işyerlerine en kolay ulaşımı sağlamayı hedefliyor. Yerleşim Verimi ve altyapıyı destekleyen, taşıt yolu ve çeşitli toplu taşıma yollarının da sürekliliğini sağlayacak köprüler, kanal boyunca kullanılacaktır. Geniş kesişim alanları ve hızlı tren durakları beyaz daire ile gösterilmişken yerel metro ve tramvay durakları kalın bir izle işaretlenmiştir. Bu alanlar stratejik olarak merkezi iş alanına ve geniş iskan alanlarına bağlanmış, diğer ulaşım türlerine bağlantı sağlanmıştır."
'V' ŞEKLİNDE OLACAK
Daha önce Silivri, Ortaköy, İnceğiz, Gökçeli, Çanakça, Dağyenice olarak tespit edilen proje arazisinden, Karacaköy, Evcik Barajı'ndan Karadeniz'e bağlanan bölümde istimlak edilecek arazilerin çokluğu sebebiyle vazgeçildi. Proje, planlamalara göre Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy ilçelerinden geçerek Karadeniz ile Marmara Denizi'ni birbirine bağlayacak. Kirlenen Küçükçekmece Gölü kanala katılacak, Sazlıdere Barajı ise devre dışı kalacak.
Kanal İstanbul, alttan kesik 'V' harfi biçiminde inşa edilecek. Alt bölümün genişliği 100 metreye, V harfinin 2 ucu arasındaki mesafe 520 metreye ulaşabilecek. Kanalın derinliği 25 metre olacak. Proje, İstanbul'da Avcılar, Bağcılar, Bakırköy, Arnavutköy, Başakşehir, Esenler, Eyüp ve Küçükçekmece'nin belirli bir bölümünü içeren bir bölgeyi kapsıyor.
PROJEYLE DÜNYA DEVLERİ İLGİLENİYOR
İstanbul'un çok büyük kısmını adaya dönüştürecek Kanal İstanbul için önümüzdeki aylarda ihale süreci başlayacak. Toplam 10 milyar dolara mal olacak dev proje, parça parça ihale edilecek. Projenin fizibilite çalışmaları ise tamamlandı. Karadeniz ve Marmara'nın yapay bir boğazla bağlanacağı projeyle yerli ve yabancı birden fazla şirket ilgilenirken; Panama Kanalı'nı yapan MWH Global ile Çinli birkaç şirketin talip olduğu belirtiliyor. Bunun yanı sıra önemli İtalyan ve Rus firmalarla ön görüşmeler yapıldı. Öte yandan İstanbul'daki deniz trafiğine çözüm için çok büyük bir Rus firmasının kanalın inşasını üstlenebileceğini ilettiği de öğrenildi.
UZUNLUĞU 43 KİLOMETRE OLACAK
Kanal üzerine 6 köprü kurulacak. 4'ü ana karayolu güzergâhı olarak yapılacak. Kanalın uzunluğu 43 km, genişliği 400 metre olacak.
HAFRİYAT DEĞERLENDİRİLECEK
Ortaya çıkacak milyonlarca metreküp hafriyat, liman ve havalimanı yapımı ile kanalın kapatılmasında kullanılacak.