TBMM Genel Kurulu'nda görüşmeleri süren Dezenformasyonla Mücadele Yasası internet yayıncılığına yeni düzenlemeler getiriyor. İşte yasayla ilgili en çok merak edilen 9 soru ve yanıtı:
1-Sosyal medya şirketleri kimlerin denetiminde?
Sosyal medya şirketlerinin bir siber saldırıda teyit veya doğrulama mekanizması henüz yok. Bunu gören devletler ve özellikle Avrupa Birliği önlemler alma yoluna gitti. Türkiye'deki düzenlemeler de bu kapsamda değerlendiriliyor.
2-Sosyal medya şirketlerinin temsilciliklerinin yurt dışında bulunmasının dezavantajları nelerdir?
Devletlerin muhatap alabileceği, bilgi isteyebileceği bir yapı olmayınca "denetlenemez" bir yapı oluşuyor. Denetlenemeyen sistem güvenliğini yitiriyor.
PAYLAŞIM SAHİBİ TESPİT EDİLEBİLECEK
3-Yeni yasa milli güvenlik açısından nasıl bir avantaj oluşturacak?
Bir kimsenin terör propagandası içeren paylaşımları dolaşıma sorunsuz bir biçimde sokması mecraların propaganda, adam devşirme alanına dönüşmesine neden olabilir. Toplumsal barışı tehdit eden içeriklerin derhal kaldırılması, toplumu manipüle eden içeriklerin tespiti ve hızlı biçimde engellenmesi için Türkiye'de yerleşik bir muhatabın olması önemlidir.