MEB 500 bin tablet dağıtımı süreciyle ilgili Bakan Selçuk, geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada 30 bin tabletin dağıtımına yakın zamanda başlanacağını açıkladı. Bakan Selçuk'un bu açıklamalarının ardından "Ücretsiz tablet başvurusu nasıl yapılır?" sorusuna yanıt aranmaya başladı. Aynı zamanda ara tatilin sona ermesi ve uzaktan eğitim sürecinin EBA TV ile tekrar başlaması ile birlikte bu sorunun yanıtına yönelik araştırmalar hız kazandı. İşte konuyla ilgili ayrıntılar…
MEB TABLET DAĞITIMI NE ZAMAN?
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tablet dağıtımıyla ilgili şunları ifade etti;
Ayrıca, kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler, özel sektör kuruluşları ve sivil inisiyatifler aracılığıyla gönderilen 60 bin tablet bilgisayarı, resmî veriler ışığında hazırlamış olduğumuz dağıtım stratejisine göre öncelikli ihtiyaç sahibi öğrencilerimize ulaştırdığımızı daha önceden sizlerle paylaşmıştık.
Dağıtımlarımız, destek kampanyaları ve tedarik süreçleriyle eş zamanlı olarak devam etmektedir. 30 bin tableti daha 10 gün içinde öğrencilerimize ulaştırmış olacağız. Dağıtımını gerçekleştireceğimiz 500 bin tablet bilgisayarın tedarik süreci tamamlanmakta olup yıl sonuna kadar öğrencilerimize teslim etmiş olacağız. Paydaşlarımızın da desteğiyle mümkün olan en kısa sürede ihtiyacı olan öğrencilerimizin tamamına ulaşmayı hedefliyoruz.
ÜCRETSİZ TABLET BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Tablet bilgisayarların öncelikli ihtiyaç sahibi öğrencilere hızla ulaşabilmesi için hazırlanan dağıtım stratejisiyle hareket edilecek.Bu doğrultuda, ihtiyaç sahibi öğrenciler arasından ailesinin gelir düzeyi, eğitim çağındaki kardeş sayısı, yüz yüze eğitime devam etme durumu, özel eğitim gereksinim halleri gibi hususlarda resmi veriler üzerinden bir önceliklendirme yapıldı.
Dolayısıyla MEB tablet dağıtımı için herhangi bir başvuru linki, formu yok. Fakat belediyeler tarafından oluşturulan başvuru ekranları üzerinden ücret tablet başvuru formu doldurmak mümkün. Bunun için belediyelerin internet sayfalarını ziyaret edebilirsiniz.