TÜRKÇE (Sündüs DEMİRDAĞ TUNCER):
Ayırt edici sorular: Şubat ayında ve öncesinde yayımlanan tüm örnek sorulara baktığımızda Türkçe dersi adına öğrencilerin anlama becerilerini ölçmeye yönelik, doğrudan bilgi gerektirmeyen ayırt ediciliği yüksek nitelikte sorular olduğunu görüyoruz. Bu sebeple öğrencilerimizin de bu tür soruları çözebilmek ve sınavda hedefledikleri başarıyı yakalayabilmek adına yapmaları gereken, özellikle kelime hazinelerini geliştirecek çalışmalara ağırlık vermek olmalıdır.
Anlam bilgisi için bol soru çözün: Sınava hazırlık sürecinde uzun bir maratonun önemli bir bölümünü geride bıraktık. 2'nci döneme başlarken tüm derslerde ilgili kazanımların büyük bir bölümü tamamlandı. Bu sebeple çalışmalarımızı hem yeni konuları öğrenmek hem de eski konuların tekrarını yapıp pekiştirmek şeklinde planlamak durumundayız. Türkçe dersinde özellikle anlam bilgisi kazanımları doğrudan bilgi gerektirmeyen ve okuduğunu anlamaya dayalı kazanımlar olduğundan öğrencilerimizin bu konulardan bolca soru çözmeleri ve kelime hazinelerini zenginleştirecek çalışmalar yapmaları gerekmektedir.
Dil bilgisi için sık tekrar: Dil bilgisi kazanımları ise biraz daha bilgiye dayalı ve kolay unutulabilen nitelikte olduğu için bu konulara çalışırken not tutmak, kavram haritaları hazırlamak ve sık aralıklarla tekrar yapmak bilgimizin kalıcılığı açısından önem arz etmektedir.
Sözlüğe başvurun: Çalışmalarımızın en önemli ayağı anlamını bilmediğimiz her kelime için sözlüğe müracaat etmek ve bu çalışmalarla nihai noktada okuduğumuz metnin bağlamından hareketle anlam inşa etmeye çalışmak olmalıdır. Bunu yapmak için de soru çözerken her zaman titizlikle üzerinde durduğumuz analiz yaparak soru çözmek, soru çözerken kalem ve sözlük kullanmak Türkçe dersi için son derece önemlidir.
Makale ve deneme okuyun: Dilimizin en önemli zenginliklerinden olan deyim ve atasözlerini sıklıkla kullanmaya çalışmak, genel kültürlerini ve entelektüel birikimlerini artıracak makale, deneme, fıkra tarzında yazılar okumak da sınava hazırlık sürecinde hem Türkçe dersine hem de diğer derslere önemli katkı sağlayacaktır. Sınavdaki "Görsel Yorumlama, Sözel Mantık ve Muhakeme" soruları üst düzey bilişsel becerileri kullanabilmeyi gerektirirken; kullanılan kavram haritaları, zihin haritaları, karikatürler, fotoğraflar, resimler; öğrencilerin çıkarım yapma, eleştirel düşünme, analiz etme, akıl yürütme gibi becerileri kullanmalarını gerekli kılmaktadır.
MATEMATİK (İbrahim ESER):
İkinci dönem konularına dikkat: Matematik dersi adına 2018 yılından beri uygulanan sınavları incelediğimizde pandemi sebebiyle sadece ilk dönemden soru sorulan 2020 sınavı haricinde, ikinci dönem konulardan, yapılan iki sınavda 11'er soru bir sınavda ise 7 sorulduğunu görüyoruz. Bu da bize ikinci dönem konularının sınav içerisindeki önemini göstermiş oluyor.
Günü gününe çalışın: Öğrencilerimize ikinci dönem için öncelikle yeni öğrenecekleri konuları günü gününe öğrenmeye gayret etmelerini tavsiye ediyoruz. Sınavın yaklaşması bu konular için ayrıntılı tekrar yapılma şansını azaltıyor. Bu dönemdeki matematik dersi konu içeriklerine baktığımızda denklemler konusu ile başlayıp geometri konuları ile sonladığını görüyoruz, bu konuların çözümlerinde öğrencilerimizin önceki yıllarda ve ilk dönemde öğrendikleri bilgileri sıkça kullanacakları konular olarak karşımıza çıkıyor. İkinci dönem konuları çalışılırken sık sık önceki bilgileri de tekrar etme gerekliliği öğrencilerimizin sadece konu bazlı çalışmak yerine dersimizin sarmal yapısına uygun bir şekilde günlük tekrarlarla ders çalışmaya devam etmesi sonucunu ortaya çıkarıyor. Bir sorunun çözülememesinin sebebi soruların yapısı gereği sadece bir eksikliğe bağlı olmayabiliyor. Öğrencilerimizin çözümüne ulaşamadıkları soruları mutlaka öğretmenlerine danışıp, çok aşamalı sorularda nerede eksik olduklarını tespit edip sorunun o bölümü ile ilgili önlem almalarını tavsiye ediyoruz.
FEN BİLİMLERİ (Neslihan SAÇAL):
61 kazanımdan sorumlusunuz: 8'inci sınıf öğrencilerimiz, 5 Haziran 2022 Pazar günü uygulanacak olan LGS'de Fen Bilimleri dersine ait 7 ünite ve 61 kazanımdan sorumlu olacaklar. Geçmiş yıllarda yapılan tüm LGS fen bilimleri soruları incelendiğinde her bir kazanıma denk gelen soru çıktığını görmekteyiz, bu nedenle ikinci dönem itibari ile konu tekrarları yapılırken kazanımlar göz önünde bulundurulmalıdır.
Derslere düzenli katılın: 2'nci dönem, öğrencilerimizin hem yeni konular öğrenecekleri hem de 1'inci dönemde öğrenmiş oldukları konuları pekiştirecekleri bir dönem olduğu için çalışma temposunun arttığı bir dönem. Öğrencilerimiz derslere düzenli katılım sağlayıp, iyi ders dinleyerek, bol tekrar yapıp çok soru çözerek, yanlış yaptığı soruları öğretmenlerinden öğrenerek, olabildiğince çok deneme sınavı çözüp bu sınavlarda yapılan yanlışlara uygun çalışmalar yaparak, fen Bilimleri derslerinden başarı sağlayabilirler.
SOSYAL BİLGİLER (Havva GÜNEŞ)
Hangi konulardan sorular çıktı: T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi MEB 2022 LGS şubat ayı örnek soruları 8'inci sınıf kazanımlarına ve öğretim programına uygundur. Yayımlanan sorular incelendiğinde 1 ve 2'nci soruların 1'inci ünite olan "Bir Kahraman Doğuyor" ünitesinden, 3 ve 4'üncü soruların 2'nci ünite olan "Millî Uyanış: Yurdumuzun İşgaline Tepkiler" ünitesinden, 5'inci sorunun ise 3'üncü ünite olan "Millî Bir Destan: Ya İstiklal Ya Ölüm!" ünitesinden hazırlandığı görülmektedir.
Kavram bilgisinin önemi: 1'inci soruda Osmanlıcılık ve Batıcılık fikir akımlarının özellikleri verilmiş ve bu bilgilerden hareketle fikir akımlarının ortak amaçlarının yorumlanması istenmiştir. Öğrencilerin sıkça karşılaştığı soru tarzlarından biri olduğu söylenebilir. 2'nci soru Fransız İhtilali'nin sonuçlarıyla ilgilidir. Soruda "ulus devlet, çok ulusluluk, milliyetçilik, imparatorluk" gibi kavramların yer alması, soru çözümünde kavram bilgisinin önemini bir kez daha ortaya koymaktadır.
Yorum gücü sınanıyor: 3'üncü soruda Millî Mücadelenin Hazırlık sürecinde yaşanan bazı gelişmeler ve bu gelişmelerin sonucunda alınan bazı kararlara yer verilmiştir. Soru kurgusunda, verilen bilgilerin yorumlanması ve yanlış olan seçeneğe ulaşılması istenmektedir. 4'üncü soru Havza Genelgesiyle ilgili. Dersimizde sıkça görmeye alıştığımız verilen bilgilerin yorumlanması üzerine kurgulanmış.
İNGİLİZCE (Mediha NARİN)
Dikkat seviyesini ölçüyor: Örnek sorular incelendiğinde soruların MEB ünite takvimine uygun olarak hazırlandığı gözlemlenmiştir. Ayrıca sorular önceki yıllardaki soru tipleriyle benzerlik göstermektedir. MEB tarafından yayınlanan şubat ayı örnek sorularındaki konu dağılımı geçmiş yıllarda olduğu gibi genellikle kelime bilgisi, metin okuma, okuduğunu anlama, görsel ve tablo yorumlama şeklinde olmuştur. Sorulardaki ayırt edici çeldiricilerin öğrencilerin dikkat seviyesini ölçmeye yönelik hazırlandığı gözlemlenmektedir. Şubat ayı örnek soruları incelendiğinde, soruların temelinin çıkarım yapmaya dayandığı görülmektedir.
Kelimelerin açıklamalarına dikkat: Örnek sorularda, öğrencilerimizin metin veya görsellerde yer alan anahtar kelimelerin birebir aynısını seçeneklerde bulmaya çalışmak yerine, bu kelimelerin İngilizce karşılıklarını veya açıklamalarını seçeneklerde bulmaya çalışmalarının daha doğru olduğu söylenebilir.
Kelime tekrarı yapın: İkinci dönemin başlaması ile birlikte sınava dört aydan daha az bir zamanın kaldığını göz önünde bulundurursak, öğrencilerimizin daha önce öğrendikleri tüm kelimeleri tekrar etmeleri, dikkat seviyelerini arttıracak çalışmalara ve özellikle görsel okuma sorularına odaklanmaları sınavda başarılı olmalarını sağlayacaktır. Deneme sınavlarında, İngilizce bölümüne önerilen süreyi ayırarak, soruları köklerini dikkatli okuyarak ve soru çözümünü yaparken ezbere hareket etmek yerine kalem oynatarak soruları çözmeye çalışmak, sınavda bir adım öne geçmelerine yardımcı olacaktır.
Her sözcüğe dikkat: Son olarak Şubat Ayı Örnek Soruları, LGS İngilizce testinde tam başarı sağlanabilmesi için öğrencilerin İngilizce seviyelerinin iyi olması kadar, sınav esnasında soruların çözümü için önerilen zamanı iyi kullanarak soruların dikkatli bir şekilde okunmasının ve her bir sözcüğe dikkat edilerek soruların çözülmesinin çok önemli olduğunu bizlere açık bir şekilde göstermiştir.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ (Esra KIZILTAŞ):
Kavram üzerinden çıkarım yaptıran sorular: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden yayınlanan örnek sorular genel olarak iyi bir kavram bilgisi üzerine bina edilerek çıkarımlar yapmayı gerektiren sorulardan oluşuyor.
Anahtar kavramlara iyi hâkim olun: Bu sebeple LGS'ye hazırlanan 8'inci sınıf öğrencilerimizin kalan süreçte derslerini çok iyi takip ederek 8'inci sınıf müfredatındaki konuları ve ünitelerin anahtar kavramlarını içselleştirmelerini, bunun yanı sıra geçmiş yıllara yönelik temel dini kavramlara da hâkim olmalarını öneriyoruz. Muhakeme gücünü ölçen sorularda, müfredattaki konulara bağlı kalarak sorulara yaklaşmalarını, gerekli tekrarlarını yapıp derse yeterli vakti ayırmalarını ve bol bol soru çözmelerini tavsiye ediyoruz.