Kişisel Gelişim Uzmanı Adem Karafilik, hızlı okuma eğitimi alan öğrencilerin, sınavlarda çok işlerine yaradığını bildirdiklerini belirterek, ''Bu eğitime sahip öğrenci saatlerce masa başında oturmak yerine kısa zamanda daha çok okuyor, ders çalışırken, sınavlarda test çözerken ciddi anlamda kazanım sağlıyor'' dedi.
Karafilik, ''hızlı okuma''nın mevcut okuma yeteneklerini daha ileri düzeye getirerek, okunan yazıyı anlama, dikkat, konsantrasyon ve motivasyonu, okuma kalitesini ve verimini artırmak anlamını taşıdığını ifade etti.
''Hızlı okuma''da hem okuma hem de anlama hızının birbirine paralel olarak artırılmasının amaçlandığını belirten Karafilik, ''Hızlı okuma denilince aslında vurgulanmak istenen, hızlı ve etkin okumaktır. Hızlı okuma, okuma verimini artırma çalışmasıdır'' diye konuştu.
''Hızlı okuma'' tekniğini okuma-yazma bilen herkesin yapabileceği bir beceri olduğunu dile getiren Karafilik, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Hızlı okuma herkesin öğrenebileceği, geliştirebileceği bir beceridir, yetenektir. Bunun için ayrıca bir özel yetenek ve bilgi gerekmiyor. Zaten kullandığımız yöntem ve tekniklerle kişi kendisini nasıl geliştirir, bu bakış açısını kazandırıyoruz. Uygulamalara baktığımızda da zaten herkesin bu yeteneği geliştirebildiğini görüyoruz.
Mevcut bir okuma hızımız var. Okuma hızımıza göre kıyasladığımızda hızlı okuma eğitimi sonunda herkes en kötü olasılıkla okuma hızını iki-üç kat artırır. Ortalamada da dört-beş veya altı kat oranında artırır. Üst sınır olarak birşey koymuyorum. On kat, yirmi, otuz hatta elli kat artıranlarla da karşılaşıyoruz. Üst sınır yok ama en kötü olasılıkla iki-üç kat artırılabiliyor.''
''FORMÜLLER VE ŞEKİLLER DE HIZLI OKUNABİLİR''
Hızlı okumanın hem okul hayatında hem de iş hayatında kazanım sağladığını vurgulayan Karafilik, şunları kaydetti:
''Bu eğitimi alan eğer öğrenciyse okul hayatında, çalışıyorsa iş hayatında hatta özel hayatlarında bunun faydalarını ciddi anlamda görüyor. Hızlı okuma eğitimi deyince, sadece 'okumak'' anlaşılmamalı. Bu tekniği okumayla ilgili aklımıza gelen her türlü alanda kullanabiliyoruz. Gazete, dergi okumaktan rapor, dilekçe ve teknik yazı okumaya kadar, bir kitaptaki şekilleri, formülleri okumaya kadar birçok alanda kullanılabilir. Ayrıca zevk için, genel kültür ve bilgi dağarcığımızı geliştirmek için okumalarımızda da bize katkı sağlayacak bir tekniktir, hızlı okuma.''
Karafilik, bir kişinin normalde 250-300 sayfalık bir kitabı 12-15 saatte okuyabildiğini ancak hızlı okuma eğitimi alan bir kişinin aynı kitabı 2-3 saatte okuyabileceğini, eski durumuna göre anlama yeteneğinin de eskisinden daha iyi bir hale geleceğini vurguladı.
''SINAVDA 20-40 DAKİKA ZAMAN KAZANIR''
Karafilik, bu tekniğin öğrencilere sağladığı avantajı şöyle anlattı:
''Bu eğitime sahip öğrenci saatlerce masa başında oturmak yerine kısa zamanda daha çok okuyor, ders çalışırken, sınavlarda test çözerken ciddi anlamda bir kazanım sağlıyor. Bir öğrenci 5-6 saatte çalıştığı bir dersi bu teknikleri kullanarak rahatlıkla 2-3 saate indirebilir ve bunu daha iyi anlayarak yapabilir. Okumada zaman kazanır, ders çalışmada zaman kazanır.
Mesela bu teknik, üniversiteye giriş sınavında diğer öğrencilere göre ortalama 20 ile 40 dakika zaman kazandırıyor. Bu da öğrencinin diğerlerine göre en az 20-30 soruyu daha avantajlı bir şekilde çözmesi demektir.
Bu tekniklerin şöyle bir avantajı daha var; okuma teknikleri çerçevesinde anlama, dikkat, konsantrasyon, yoğunlaşma, hafızaya alma teknikleri, istediğimiz ruh haline girebilme gibi ilave çalışmalar da yapıyoruz. Bu nedenle okuma haricinde, normal hayatta, iletişimde, öğrenmeyle ilgili yapmış olduğumuz aktivitelerde de avantaj sağlıyor.
Şu ana kadar binlerce öğrencimiz var sınavlara giren ve tamamına yakını sınavlarda bu eğitimin çok işlerine yaradığını söylüyor. Diyorlar ki 'Sınavı hiç yetiştiremiyordum ama şu anda yetiştiriyorum, zaman bile artıyor.''