Hem velilerin hem ailelerin hem de okul yöneticileri ve öğretmenlerin yükünü azaltan bir uygulama olan e-okul uygulaması ile ilgili ayrıntılı bilgiye, bu haberimizi okuyarak sahip olabilirsiniz. O zaman şimdi, e-okul ne demekmiş ve nasıl hizmet sunarak vatandaşlara ulaşıyormuş bir bakalım.
Devletin bir kurumu olan Milli eğitim Bakanlığı'nın (MEB), 2007 yılında başlatmış olduğu ve sanal bir uygulama olan e-okul uygulaması, temelde iki platforma ayrılmış şekildedir. e-okul veli bilgilendirme sistemi ve e-okul yönetim bilgi sistemi şeklinde iki ana gruba ayrılmış olan, e-okul uygulaması aşağıda anlatmış olduğumuz şekilde hizmet sunmaya devam etmektedir.
e-okul veli bilgilendirme sistemi kullanımı ve hizmetleri;
e-okul veli bilgilendirme sistemi, velilerin kullanımına özel olarak düzenlenmiş olan bir e-okul uygulamasıdır. e-okul veli bilgilendirme sistemini kullanarak; veliler, vekaletindeki çocukların, anne-babalar ise, çocuklarının okul ve sınıf içindeki durumlarını hem kontrol etmiş hem de öğrenmiş olurlar.
Velilerin ya da anne-babaların, e-okul veli bilgilendirme sisteminden faydalanmaları için öncelikle, e- okul veli bilgilendirme sistemine giriş yapmaları gerekli olacaktır. Velilerin ya da ailelerin e-okul veli bilgilendirme sistemine giriş yapabilmeleri için, izlemeleri gereken yol şu şekildedir;
e-okul veli bilgilendirme sistemine giriş yapabilmeleri için velilerin ya da ailelerin ilk önce,e-okul.meb.gov.tr adresine giriş yapmaları gerekmektedir.
Hemen sonrasında karşılarına bir ekran gelecektir ve bu ekranda şu bölümleri göreceklerdir;Öğrenci T.C Kimlik NoÖğrenci Okul No veResimdeki Rakamlar
Daha sonrasında, yukarıda sıralamış olduğumuz bu bölümlere istenilen bilgilerini yazmaları gerekmektedir.
Ardından son olarak, tüm bu alanları doldurduktan sonra en alt bölümde yer alan Giriş seçeneğine tıklamaları gerekmektedir.
Velilerin ya da ailelerin e-okul veli bilgilendirme sistemine nasıl girebileceklerini anlatmamızın ardından şimdi de, veli ya da ailelerin e-okul veli bilgilendirme sistemi üzerinden ne gibi bilgileri edinebileceklerini anlatalım. Öğrenciler ile ilgili bilgiler şu şekildedir;
Devamsızlık durumu bilgileri,
Yazılı sınav, proje ve davranış notları bilgisi,
Takdir, teşekkür belgesi gibi belgelerin bilgisi,
Gelişim raporları bilgisi,
Karne notları bilgisi.
e-okul yönetim bilgi sistemi kullanımı ve hizmetleri;
En genel anlatımla, e-okul yönetim bilgi sistemi, öğretmen ve okul yöneticilerinin (müdür, müdür yardımcısı ya da müdür yardımcıları) kullanımına özel olarak tasarlanmış olan bir e-okul uygulamasıdır. Öğretmen ve yöneticilerin, öğrenci ve okul ile ilgili bir takım işlemlerini yapabildikleri bir uygulama olan e-okul yönetim bilgi sistemini, bütün bilgi ve belgelerin tek bir platformda toplandığı sanal bir bilgi depolama alanı gibi düşünebiliriz.
Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin e-okul yönetim bilgi sistemine giriş yapabilmeleri için ilk önce,e-okul.meb.gov.tr adresine giriş yapmaları gerekmektedir.
Hemen sonrasında, burada açılan bu yeni sayfada yer alan şu bölümleri göreceklerdir; Resimdeki RakamlarKullanıcı AdıveŞifre
Tüm bu yukarıda anlatmış olduğumuz işlemlerin ardından son olarak ise, bu hazırlanmış olan bölümleri, istenilen bilgiler doğrultusunda, doğru ve eksiksiz şekilde doldurmaları gerekmektedir.
Burada anlatıldığı şekilde,okul yöneticileri ve öğretmenler, e-okul yönetim bilgi sistemine bu yolu izleyerek giriş yapmalarının ardından, aşağıda anlatacağımız ve öğrenci ya da okul ile ilgili bir takım işlerini yapabilirler. Bu işlemleri şu şekilde sıralayabiliriz;
Öğrencilerinin notlarını, devamsızlık durumlarını ve diğer bazı bilgilerini e-okul sistemine aktarabilirler.
Öğrencilerinin kayıt işlemlerinin bilgisini, dosya bilgilerini, vb. e-okul sistemine yükleyebilirler.
Öğrencilerinin güncel fotoğraflarının sisteme düzenli olarak yüklenmesi işlemlerini yapabilirler.
Öğrencilerinin, nakil durumları, devamsızlık durumları ve devamsızlık bilgilerinin takibini de, yine e-okul yönetim bilgi sistemi aracılığı ile yapabilirler.