Öğrencilerin, öğretmenlerin ve velilerin işlerini bir hayli kolaylaştıran e okul VBS üzerinden her türlü bilgiyi ve belgeyi almak mümkün. E-Okul sayesinde öğrencilerin öğrenim belgesi almaları da çok kolaylaştı. Peki e okul üzerinden öğrenim belgesi nasıl alınır? İşte detaylar!
E-okul üzerinden öğrenim belgesi nasıl alınır?
Öncelikle sisteme kurum şifrenizle giriş yapmanız gerekiyor. Daha sonra öğrenci işlemleri menüsünü açmalısınız. Burada açılan Raporlama sekmesine (Yukarıdaki yazıcı işareti) tıklamanız gerekiyor. Gelen sayfadan " Öğrenim Belgesi (Ek1) Geçmiş Dönemler" menüsünün başındaki dosya işaretine tıklıyın. Sonra da rapor alınacak öğrencinin TC kimlik numarasını yazarak tamam butonuna tıkladığınızda ilgili öğrencinin öğrenim belgesi ekrana çıkacaktır.
E-OKUL VELİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİ GİRİŞ İÇİN TIKLAYIN!
Geçmiş dönemlere ait öğrenim belgesi nasıl alınır?
Okulların ilkokul, ortaokul ve lise olarak 4+4+4 sistemine geçilmesinden sonra e-okul sistemi üzerinden öğrenim belgesi alma işlemi gerçekleştirilemiyordu. Öğrencilerin geçmişe ait bilgilerine sadece sınıf geçme defteri menüsünden ulaşılabiliyordu. Sistemin raporlama bölümüne entegre edilen öğrenim belgesi alma menüsü ile artık öğrencinin geçmiş dönemlere ait öğrenim belgesi de TC kimlik numarası ile alınabilecek.
E-Okul veli bilgilendirme sistemi giriş nasıl yapılır?
E-Okul veli bilgilendirme sistemi giriş yapacak olan velilerin öncelikle https://e-okul.meb.gov.tr/ adresine giriş yapması gerekiyor. Bu sayfayı açtıklarında karşılarına çıkan panelde öğrencilerinin kimlik bilgileri ve okul numarasını kullanmaları lazım. Erişim sağlandıktan sonra e okul portalı için menü ve bilgi alanlarının yer aldığı yeni bir sayfa açılacaktır. Bu sayfalar üzerinden ulaşmak istediğiniz bilgilere kolaylıkla erişim sağlayabilirsiniz.