TÜRKÇE: Okuduğunu anlama, yorumlama üzerinden soruldu. Özellikle uzun metinler verilip bu metne bağlı anlam sorularının yanı sıra dil bilgisi soruları da yöneltildi. Sözcükte anlam konusundaki sorular da söz grupları şeklinde yine metne bağlıydı.
MATEMATİK: Birkaç kazanım dışında tüm kazanımlara yer verilmiş. Sorular bilgiyi kullanma, yorum yapma ve analitik düşünme yeteneğini ölçen çok yönlü sorulardı. Bu sınav diğer yıllarda uygulanan sınavlara göre zamanı daha iyi kullanmayı gerektiren ve ağırlıklı olarak daha zor sorulardan oluştu. Analitik düşünme ve problem çözme kabiliyetleri gelişmiş öğrenciler bu sınavda daha avantajlı hale gelebilir.
FEN BİLİMLERİ: Sorular seçici, eleyici ve dikkate dayalıydı. Öğrencilerin, bilgilerini günlük hayatla birleştirerek somutlaştırması, yorumlaması ve sonuca ulaşması beklenmekteydi. Konuların mantığını anlayan ve zamanını iyi kullanabilen öğrenciler bu sınavda başarılı olabilirler.
İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK: Daha önce yayınlanan örnek sorulara benzerlik gösteren sorularda okuduğunu anlama, yorumlama, kavram bilgisine sahip olma becerisinin ön plana çıktığını söyleyebiliriz.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ: Çok uzun olmayan paragraflardan yola çıkarak çözülebilecek sorularda öğrencilerin yorum gücü ölçülmeye çalışıldı. Cevabı net olan sorularda öğrencilerin soru köküne dikkat etmesi gerekmekteydi.
YABANCI DİL: İlk kez bu sene soru köklerinin tamamı İngilizce olarak hazırlanmış. Sorular açık, net ve anlaşılabilir şekildeydi.