23-24 Mayıs tarihlerinde yapılan Bahar Dönemi AÖF final sınavı sonuçları için bekleyiş sona erdi. AÖF öğrencilerinin beklediği haber geldi. 23-24 Mayıs tarihlerinde gerçekleştirilen Açıköğretim Fakültesi (AÖF) Bahar dönemi final sınavı sonuçları açıklandı. AÖF sınav sonuçlarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.Aşağıdaki linke tıklayarak sonuçlarınızı görüntüleyebilirsiniz.
Milyonlarca öğrencinin beklediği açıköğretim sınav sonuçları açıklandı.
Sonuçlarınıza buradan ulaşabilirsiniz
TIKLAYINIZ
AÖF SINAV NOTUNUN BAŞARI KATKISI
Açıköğretim sistemine göre öğretim yapılan programlarda (İngilizce Öğretmenliği Lisans Programında İngilizce okutulan dersler ve ödevi olan dersler hariç) yapılan sınavlar sonucunda alınan notların, başarı notuna katkı oranları; ara sınav notunun \% 30'u, dönem sonu sınav notunun \%70'tir. Bir Dersin Başarı Notu = (Ara Sınav Notu X \%30) + (Dönem Sonu Sınav Notu X \%70) değerlerinin toplamı ile hesaplanır. Örneğin; "Çağdaş Felsefe" dersinin ara sınavında 60, dönem sonu sınavında 80 alan bir öğrencinin başarı notu şu şekilde hesaplanmaktadır.
Başarı Notu = (60 X \%30) + (80 X \%70) => Başarı Notu = 18 + 56 => Başarı Notu = 74
SINAV SONUÇLARINA İTİRAZ NASIL YAPILIR?
Sınav sonuçlarına itiraz etmek isteyen öğrencilerimiz sonuçların ilan edildiği tarihten itibaren 5 (beş) iş günü içinde itirazlarını şu şekilde yapabilirler; *Açıköğretim Fakültesi Merkez Büro Yöneticiliği birimine dilekçe göndererek *aofbilgi@anadolu.edu.tr adresine e-posta göndererek #sor|izle|öğren sayfasındaki #sorusor bölümünden Açıköğretim Fakültesi Merkez Büro Yöneticiliğinin Yazışma Adresi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Merkez Büro Yöneticiliği Yunus Emre Kampüsü Tepebaşı 26470 ESKİŞEHİR
SINAV GEÇME NOTLARI
84 – 100 AA 4,00 Geçti
77 – 83 AB 3,70 Geçti
71 – 76 BA 3,30 Geçti
66 – 70 BB 3,00 Geçti
61 – 65 BC 2,70 Geçti
56 – 60 CB 2,30 Geçti
50 – 55 CC 2,00 Geçti
46 – 49 CD 1,70 Ortalamaya Bazlı Geçti
40 – 45 DC 1,30 Ortalamaya Bazlı Geçti
TIKLA! SONUCUNU ÖĞREN
AÖF sınav ve değerlendirme sistemleri
1. Yıllık Mutlak Sistem
Yıllık mutlak sistemde dersler dönem esasına göre değil, yıl esasına dayalı olarak belirlenmektedir. Sisteme kayıt yaptıran veya kayıtlı olup kayıt yenileten öğrenciler bir öğretim yılında sorumlu olduğu derslerden ara ve yıl sonu sınavlarına girerler. Yıl sonu sınavında başarısız olan öğrenciler bütünleme sınavına girerler.
Öğrencilerin bir dersten başarılı olabilmeleri için önceden belirlenen not ölçüsüne ulaşması beklenmektedir. Bir başka deyişle, mutlak değerlendirmede ulaşılması gereken standartlar önceden belirlenmektedir. Öğrencinin aldığı notların, belirlenen bu standartlara ulaşması gerekmektedir. Açıköğretim, İktisat, İşletme Fakültelerinde daha önceki öğretim yıllarında yıllık mutlak sistemde öğretim yapılan programlarda geçme notu; ara sınavın %30'u yıl sonu veya bütünleme sınavının %70'nin toplamının en az 50 puan olması gibi bir ölçüt önceden belirlenmektedir.
Geçme notunun anlamı, alınan puanın belirlenen standart ile aynı ya da yüksek olmasıdır; kalma notunun anlamı ise alınan notun belirlenen standardın altında olması demektir. Dersin zorluk derecesi, öğrencinin potansiyeli, ilgi, yetenek ve beklentilerine bakılmaksızın, öğrencilerden her dersten önceden belirlenen başarı sınırına ulaşması beklenir. Bir öğrencinin başarısı, başka bir öğrencinin başarısından bağımsızdır.
2. Dönemlik-Kredili Sistem
Kredili sistem olarak uygulanan sistem literatürde değişik adlarla anılmaktadır. Bunlar; ders geçme, kredili sistem, bireyselleştirilmiş sistem, seçmeli sistem gibi. Tüm bu sistemlerin ortak yanı öğrenciyi merkeze almaları ve öğrencinin yararını ön planda tutan yaklaşımlara dayandırılmış olmalarıdır. Kredili sistemin özellikleri şu şekilde sıralanabilir; Öğrenci merkezlidir.
Her öğrenci potansiyeli oranında başarılı olur. Her öğrencinin her dersten aynı öl-çüde başarılı olması beklenmez. Öğrenciler, ilgileri, yetenekleri, amaçları ve beklentileri doğrultusunda kendi öğre-nimlerini gerçekleştirirler. Öğrenme bireyin sorumluluğundadır.
Program, birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü sınıf dersleri olarak ayrılmaz, ancak dersler ile ilgili koşullar vardır. Kredili sistemin amacı, her öğrencinin kendi ilgi, istek ve yeteneğine göre yönlendirilme-sine, geliştirilmesine, belirli alanlarda yetiştirilmesine ve başarısızlıktan çok, başarının değerlendirilmesine olanak sağlamaktadır.