Açılar ve çokgenler ünitesinde 11 hedef ve 71 davranış vardır. Açılar ve ünitesi MEB-Talimatı Kurulunca belirlenen matematik programında 18 ders saati içinde incelemesi öneriliyor. çokgenler ve ünitesinin 7, sınıf üniteleri içindeki oranı %12 dir. eş açıları kavraya bilme?
Açılar ve Çokgenler ünitesinin Hedef ve Davranışları
Davranışlar
1. Bir noktada kesişen iki doğrunun oluşturduğu açılardan komşu bütünler ve ters açıları gösterip yazma.
2. Ters iki açının kenarları arasındaki ilişkiyi söyleyip yazma
3. Verilen bir açıya ters olan açıyı çizme
4. Ters açıların ölçüleri arasındaki ilişkiyi söyleyip yazma
5. Kesişen iki doğrunun oluşturduğu açılardan birinin ölçüsü verildiğinde diğerlerinin ölçüleri bulup yazma.
6. Bir düzlemde üç doğrunun birbirine göre durumlarını söyleyip yazma.
7. Paralel iki doğrunun bir kesenle yaptığı açılardan yöndeş iç ters dış ters gösterip işaretleme.
8. Yöndeş iç ters ve dış ters açıların özelliklerini söyleme.
9. Paralel iki doğrunun üçüncü bir doğru ile oluşturduğu açılardan belli bir açıya göre yöndeş iç ters yada dış ters olan yazıları gösterme.
10. Ters ,iç ters ,dış ters ve yöndeş açıların özelliklerinden faydalanarak çeşitli açı hesaplamaları yapma
Pergel,cetvel,yardımıyla temel çizimler yapa bilme
DAVRANIŞLAR:
1.Düzlemde verilen bir noktadan eşit uzaklıkta noktalar kümesi çizme
2.Bir doğru parçasına ,pergel ve cetvel yardımıyla eş bir doğru parçası çizme
3.Verilen bir doğru parçasının orta dikmesini, pergel ve cetvel yardımıyla çizme
4.Bir doğruya ,üzerindeki bir noktadan pergel ve cetvel yardımıyla dikme çalışması
5.Bir doğruya , dışındaki bir noktadan pergel ve cetvel yardımıyla dikme inme
6.Verilen bir acılan acı ortayını çizme
7.Verilen bir parçaya cetvel yardımıyla eş bir açı çizme
8.Bir doğruya ,verilen uzaklıkta paralel doğrular çizme
9. Bir doğruya ,verilen uzaklıkta paralel doğrular çizme
Üçgenin yardımcı elemanlarını kavrayabilme
DAVRANIŞLAR:
1. Verilen bir üçgenin kenarlarını ve açılarını sembol kullanarak yazma.
2. Verilen bir üçgenin yüksekliğini gösterip özelliğini söyleme.
3. Verilen bir açıortayı gösterip özelliğini söyleme.
4. Verilen bir üçgenin kenarortayını gösterip özelliğini yazma.
Üçgenin yardımcı elemanlarını çizebilme
Davranışlar
1. Verilen bir üçgenin , belirtilen kenarlarına ait yüksekliğini çizme.
2. Verilen bir üçgenin , belirtilen kenarlarına ait kenarortayı çizme.
3. Verilen bir üçgenin , belirtilen açısına ait açıortayı çizme.
Üçgenin kenarlar ve açıları arasındaki bağıntıları kavrayabilme
DAVRANIŞLAR:
1. Bir üçgenin iki kenarının toplamı veya farkı ile üçüncü kenarı uzunluğu arasındaki ilişkiyi söyleyip yazma.
2. Bir üçgende , bir köşedeki iç ve dış açılar arasındaki ilişkiyi söyleyip yazmadır.