Milyonlarca öğrencinin yolunu adeta dört gözle beklediği 15 tatil hakkında araştırmalar artış gösterdi. Hali hazırda okullarında yoğun bir sınav temposu ile uğraşan öğrenciler ve onların velileri '15 tatil ne zaman başlayacak?' sorusuna yanıt arıyor. Sizler için derlediğimiz haberimizde sömestr tatili başlangıç tarihi hakında bilgi verirken, birinci kanaat dönemi hakkında da çeşitli bilgileri sıraladık.
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan 2018-2019 iş takviminde birinci eğitim öğretim dönemi 18 Ocak 2019 Cuma günü sona eriyor.
Karnelerini alan öğrenciler için yarıyıl tatilini 21 Ocak-1 Şubat 2019 tarihleri arasında yapacak.
Okullarda ikinci dönem 4 Şubat 2019 Pazartesi başlayacak ve 14 Haziran 2019 Cuma tamamlanacak.
Öğrencilerimiz uzunca geçen bir çalışma dönemini geride bırakarak tatil heyecanını hissetmeye başladılar. Tatili yalnızca dinlenme ve eğlenmeye ayırmak yerine her öğrencimiz öncelikle kendine uygun bir planlama yapmalıdır. Planlarında ders tekrarları, test çözme ve eksik kaldıkları konuların yeniden öğrenilmesi yer almalıdır. Tatil süresi içinde zamanının bir bölümünü kültürel faaliyetlere ayırabilir, sinema, tiyatro, sergi vb. etkinliklere katılabilirler. Tatil düzensiz hareket etmek anlamına gelmemeli, günlük uyku, dinlenme, eğlenme etkinlikleri iyi planlanarak ikinci döneme zinde girmek için çaba sarf edilmelidir.
Karne, bir çocuğun okul dönemindeki performansını, davranışlarını açıklayan bir değerlendirmedir. Çocuğun kişiliğini, zekasını, yeteneklerini ve hayattaki duruşunu tek başına belirleyemez. Aile içi geçimsizlikler, anne babanın çocuğa kaliteli zaman ayırmaması, kontrolsüz oyun ve televizyon saatleri, tablet ve telefonun aşırı kullanımı, zihinsel kapasite, çocuğun öğrenmesini bozan psikiyatrik ve bedensel hastalıklar karne notlarının düşük olmasına sebep olabilir. Sorunlar ve çözümler düşünülürken her zaman "ben ne yapabilirim" felsefesi üzerinde durulmalıdır. Çocuk ve ebeveyn başarısızlık karşısında bahane ve sebepler üretmektense, yapılan hataları belirleyip çözüm önerileri geliştirmelidir.
Çocuk başarısız bir karne getirdiyse öncelikle sakin olmak, suçlayıcı ve aşağılayıcı davranmamak ve beraber değerlendirme yapmak çok önemlidir. Aileler sebep sonuç ilişkisi ile doğru bir durum tespiti yapılmalıdır. Karnedeki olumlu yönlerden başlanıp, eksiklikler ve zorluklar hakkında konuşulması gerekir. Çocuğun da değerlendirmeye katılıp, sebep-sonuç bağlantılarını dile getirmesi sağlanmalıdır.
Çocuklar okul başarısı konusunda kardeşleri ve arkadaşları ile kıyaslanmamalıdır. Çocuklar olduğu gibi kabul edilmeli, onlardan kapasiteleri dışında, başaramayacakları işler beklenmemelidir. Kıyaslama ancak çocuğun kendisi ile yapılmalıdır. Çocuğun başardığı işleri örnek gösterilip, zayıf notlarını da düzeltebileceği ifade edilmelidir. Arkadaşlarının ya da başkalarının yanında onu eleştirmek, kötülemek onun kendisine olan saygısını zedeleyebilir. Çocukların başarısında ailelerin çocuklarının bireysel özelliklerini bilmeleri ve onlara en uygun öğrenim yöntemlerini uygulaması önemlidir. Aileler çocuklarının öğrenmekten ve çalışmaktan zevk alma duygularını geliştirmenin yollarını aramalıdır.
Yarıyıl tatili diğer döneme başlamadan dinlenme ve hazırlanmayı kapsar. Tatil başında, okulun başlamasına daha çok zaman vardır, sonlara doğru ise hiç bir hazırlık yetişmez, bundan sonraki çabanın anlamsız olduğunu düşünülür. Tatil başından sonuna; "ders çalış, eksiğini kapat, ödevini yap, bilgisayarı kapat, kitap oku" gibi sözler söyleyip, bağırıp, eleştirmek genellikte bir işe yaramadığı gibi çocuğun ailesinden uzaklaşmasına, söylenenleri umursamamasına, umutsuz, bezgin ve mutsuz olmasına yol açar.
Anne ve babalar çocuklarını her zaman ve her durumda koşulsuz olarak sevdiklerini, kabul ettiklerini ve değer verdiklerini hissettirmelidir. Böylece çocuklar, karnelerinde notların anne ve babalarının onlara duydukları sevgi, güven, kabul ve değeri asla değiştirmeyeceğinin bilincinde olurlar.