İngiliz basınından flaş iddia! BioNTech aşısını karalamak için para teklif ettiler...
Koronavirüs salgınında dünya çapında en etkili aşılardan biri olan Pfizer/BioNTech aşısı ile ilgili, İngiliz The Guardian’dan çarpıcı bir iddia ortaya atıldı. Buna göre kan pıhtısına neden olduğu için birçok ülke tarafından yasaklanan AstraZeneca aşısının itibarını yükseltmek için harekete geçen bir reklam ajansının, sosyal medya fenomenlerine BioNTech’in tehlikeli olduğunu söylemeleri için para verdiği söylendi.

Koronavirüs salgını, aşı uygulamalarının giderek yaygınlaşmasıyla kontrol altına alınmaya başlandı. Dünya çapında birçok firma tarafından üretilen çeşitli koronavirüs aşıları arasında öne çıkan Pfizer/BioNTech hakkında ortaya atılan bir iddia, dünya gündemine bomba gibi düştü.
İngiliz The Guardian'da yer alan bir habere göre İngiltere merkezli bir reklam ajansının, Fransız ve Alman sosyal medya fenomenleri başta olmak üzere birçok isme, BioNTech'i kötülemeleri için para teklif edildi.

"ASTRAZENECA'YI ÖVÜN, BIONTECH'İ KARALAYIN"
The Guardian, Fazze isimli reklam ajansının birçok YouTuber ile bağlantıya geçerek BioNTech aşısının yüzlerce ölüme sebebiyet verdiğini söylemeleri için teklifte bulunduğunu gösteren raporların, internet korsanları tarafından yayınlandığını öne sürdü.
Merkezi İngiltere'nin başkenti Londra'da bulunan, ancak Rus bağlantılı olduğuna dair güçlü kanıtlar olduğu söylenen Fazze ajansının, geçtiğimiz haftalarda birçok Fransız fenomene "Pfizer'ın aşısını olanların ölüm oranlarının, AstraZeneca'nın neden olduğu ölüm vakalarından 3 kat daha fala olduğunu" söylemeleri için bağlantıya geçtiği bildirildi.

GİZLİ RAPOR GÖRÜNTÜSÜ VERİLDİ
Buna göre takipçilerine "Medya bu gerçeği örtbas etmeye çalışıyor. BioNTech aşısı son derece tehlikeli ve bu gizlenmeye çalışılıyor" demeleri için fenomenler sahte linkler yollayan ajans bu linklerde, Le Monde, Reddit ve Ethical Hacker gibi sitelerde yayınlanan ve 'sızdırılmış gizli rapor' görüntüleri kullandı.
The Guardian'a göre ajans, sosyal medya fenomenlerine AstraZeneca aşısını övmeleri için 30 saniyelik bir paylaşım karşılığında 2 bin 510 dolar (yaklaşık 21,2 bin lira) teklif etti.