Bu trende yolculara ekstra oksijen veriliyor! İşte, sebebi...
Tibet'in başkenti Lhasa'yı Nyingchi şehrine bağlayan 435 kilometrelik bir demiryolu hattı 25 Haziran'da hizmete girdi. Bu demiryolu hattı, Çin'in 31 bölgesinin tümüne yüksek hızlı tren seyahatine erişim sağlıyor. Ancak bu treni kullanmak isteyenler için önemli bir sorun var: Trende bulunan yolculara oksijen takviyesi verilmesi gerekiyor!
![Bu trende yolculara ekstra oksijen veriliyor! İşte, sebebi...](https://iasbh.tmgrup.com.tr/4a7e46/0/0/0/0/0/0?u=https://isbh.tmgrup.com.tr/sb/album/2021/07/01/1625150458461.jpg&mw=856&mh=448&l=1)
Tibet'te "dünyanın çatısı" olarak adlandırılan yüksek hızlı bir demiryolu inşa edildi. Yapımı altı yıl süren rotanın yaklaşık %90'ı deniz seviyesinden 3.000 metre yükseklikte bulunuyor. Lhasa-Nyingchi hattında, tüm güzergahın yaklaşık %75'ini oluşturan 47 tünel ve 121 köprü bulunuyor. Dünyadaki en büyük ve en yüksek kemer köprüsü olan 525 metre uzunluğundaki Zangmu Demiryolu Köprüsü de bu demiryolu hattı üzerinde yer alıyor.
![Bu trende yolculara ekstra oksijen veriliyor! İşte, sebebi...](https://isbh.tmgrup.com.tr/sb/album/2021/07/01/1625150445303.jpg)
Devlete ait Çin Devlet Demiryolları Grubu tarafından geliştirilen ve işletilen Fuxing serisi yüksek hızlı elektrikli trenlerin hizmet verdiği hattın inşası için 36,6 milyar RMB (5,6 milyar dolar) harcandı.
![Bu trende yolculara ekstra oksijen veriliyor! İşte, sebebi...](https://isbh.tmgrup.com.tr/sb/album/2021/07/01/1625150448693.jpg)
Yüksek irtifalarda seyahat eden Fuxing trenleri, oksijen seviyelerini normal açık havada bulunan %21 ortalamasından biraz daha yüksek olan %23,6'da sabit tutan otomatik oksijen besleme sistemleriyle donatılmış durumda. Bunun nedeni, tren yolu hattının çok yüksek bir rakımda yer alması.