Motor sporları aşkı beni bu kez Nürnberg'e götürdü. Nürnberg, Almanya'nın güneydoğusundaki Bavyera eyaletinin Münih'ten sonraki ikinci büyük kenti. Nürnberg'deki hedef noktam Norisring pisti. Yeni bir yarış izlemek için buradayım ama bu kez başka bir heyecan taşıyorum yüreğimde. Çünkü Avrupa'daki motor sporları arenasında bir Türk pilot yarışıyor: Berke Bayındır. Açılımı 'Deutsche Tourenwagen Meisterschaft' olan ve sadece Alman otomobil üreticilerinin katılabildiği bir yarış organizasyonu DTM'de bir destek yarışı olarak koşulan Scirocco R-Cup'da, bir Türk pilot start alıyor. Şampiyona yedi ayaktan oluşuyor. Norisring pistinde koşulacak olan yarış ise sezonun üçüncü ayağı. 15 kapı numarasıyla start alacak olan Türk pilot Berke Bayındır'ı otomobilinde son hazırlıklarını yaparken yakalıyorum. "Türkiye'deki pist yarışlarından sonra ilk defa Avrupa'daki bir şampiyonada start alıyorsun. Nasıl bir şampiyonada yarışıyorsun?" diye soruyorum, yanıtlıyor: "Mücadelenin üst düzey olduğu bir yarışta start alıyorum. Biz Türkiye'de bir şampiyonada üç araba birbirimizle yarışırdık. Arkanızda diğer araçla iki-üç saniye açık olurdu. Burada birinciyle sonuncu arasında maksimum 1.5 saniye oluyor. Dördüncü ile 20. arasında 400 salise civarında bir zaman dilimi oluyor. Gözünüzü açıp kapayıncaya kadar sizi beş kişi geçiyor. Mücadelenin zorlu olduğu yarışta pozisyon bulmak çok zor." "Peki bu şampiyonada rakibin kim?" Şöyle yanıtlıyor Berke: ''Yarışan herkes rakibim... Şampiyonanın yapıldığı pistlerde ilk kez yarışıyorum. Öğrenme aşamasındayım. Ben pisti öğrenmeye çalışırken diğerleri antrenman yapıp araca alışıyor. Ben önce pisti öğrenip vaktim kalırsa ufak değişiklikler yapıp, aracımın ayarlarını düzenliyorum. Ama 30 dakika yetmiyor," diyor. Benim için büyük bir özlemdir, Avrupa'da bir Türk pilotun mücadele etmesi. Berke Bayındır 1989 doğumlu, 21 yaşında. Motor sporlarına kartingle adım atmış. 2006 yılında Türkiye Pist Şampiyonası'nda 1600 cc sınıfında şampiyon olmuş. 2008 yılında 2000 cc otomobillerin yarıştığı süper grup şampiyonasında direksiyonuna geçtiği 1800 cc otomobille sezonu ikinci sırada tamamlamıştı. Kendisinden yaşça büyük, şampiyon pilotlarla nasıl kıyasıya bir mücadele içerisine girdiğini defalarca izlemiştim. Volkswagen Türkiye'nin genç yeteneklere sunduğu imkânla Berke Bayındır, rekabetçi bir performans sergileyerek şimdi de Avrupa'daki pistlerin tozunu atıyor. Bayındır, yarış otomobiliyle start noktasına geçerken Norisring pistinde Volkswagen binek araçlarının Pazarlama Müdürü Adnan Yücel'e; "Volkswagen Türkiye olarak neden Avrupa'daki motor sporları arenasını tercih ettiniz?" diye soruyorum. Şöyle yanıtlıyor: ''Türkiye'de önemli organizasyonlara imza attık. Polo Ladies Cup gibi. Bu kez Avrupa'da çok önemli bir proje karşımıza çıktı: Scirocco R-Cup. Bu projenin birinci sıradaki önemi, içinde Scirocco (Volkswagen'in bir otomobil modeli) olması. Diğer önemi ise araçların doğalgazla çalışıyor olması."
VE START...
Pistin uzunluğu 2.300 metre. Bir şigan, iki U viraj bulunuyor. Uzun düzlükler var. Bu nedenle 22 tur geçilecek yarışta pilotların atak yapma şansı çok yüksek. Ve nihayet 26 araç için start veriliyor. Berke Bayındır'ın aracı ilk turdan itibaren hararet sıkıntısı yaşıyor. Motor, kendini koruma programına alıyor ve gücünü düşürüyor. Berke, bu yarışta istediği performansı gösteremiyor. Temponun yüksek olduğu yarışta ilerleyen turlarda Dennis Rieger aracını bariyerlere çarpıyor. Ve kırmızı bayrak sallanıyor. Yarışın yüzde 75'i geçildikten sonra kırmızı bayrak sallanırsa kurallar gereği, bu damalı bayrak yerine geçiyor ve tekrardan start verilmiyor. O anki sıralama, netice olarak ilan ediliyor.. Yarışı Stefano Proetto kazandı. Berke Bayındır aracında yaşadığı sorunlara rağmen Pro Cup'ta altıncı oldu.