Marmara Bölgesi'nde şiddetli yağış ve dolunun ardından yerel yönetimler, sağlık çalışanları, meteoroloji uzmanları ve tamirciler yoğun mesai yaptı. Yolları, evleri ve işyerlerini basan sular tahliye edildi. Kırılan camlar, uçan çatılar onarıldı yıkılan ağaçlar kaldırıldı. 14 yaralı tedavi altına alındı
Balkanlar'dan gelen ve Marmara Bölgesi'ni önceki akşam etkileyen şiddetli yağış ve doluya bağlı zararlar nedeniyle dün seferberlik vardı. Yerel yönetimler, sağlık çalışanları, meteoroloji uzmanları ve tamirciler yoğun mesai yaptı. İstanbul'da dolu, gök gürültülü sağanak ve fırtınaya bağlı etkenlerle yaralanan 14 kişi tedaviye alındı. Acil servisler, başına dolu isabet ettiği için ayakta tedavi gören yaralılarla doldu. Yolları, evleri ve iş yerlerini basan su tahliye edildi. Uçan çatılar, kırılan camlar onarıldı. Yıkılan ağaçlar kaldırıldı. Zarar gören otomobiller, uçaklar ve vapurlar bakıma alındı. Şişli'de çöken Latin Katolik Mezarlığı duvarı örüldü. Eyüp'te ve Haydarpaşa'da çıkan yangınlarla ilgili inceleme yürütüldü. İşte hayatı felç eden şiddetli yağmur ve dolu sonrası:
FELAKETİN NEDENİ 'SÜPER HÜCRE'
AKOM verilerine göre; İstanbul'da önceki gece 21.00 itibariyle 228 ağaç devrildi. 88 çatı uçtu. Şiddetli yağış 20-25 dakika sürdü. Bu sürede metrekareye Bostancı'da 17, Aksaray'da 20, Yenibosna'da 28, Merter'de 32 ve Çavuşbaşı'nda 39 kilo yağış düştü. AKOM'un dün için şiddetli yağış uyarısı yaptığı Kartal, Pendik, Tuzla ve Adalar'da ekipler önlem aldı.
Meteoroloji uzmanı Yrd. Doç. Dr. Abdullah Kahraman, "Bu boyutta felaketin tek nedeni süper hücre. Süper hücreli fırtına, genişliği yaklaşık 10 kilometre mertebesinde olan fırtına. Çok büyük dolu kayıtlarımız var. Sıcaklık farkı çok yüksekti" dedi.
Marmara Bölgesi'nde bugün hava güneşli olacak. Orta ve Doğu Karadeniz'de ise gökgürültülü şiddetli yağış bekleniyor.
Latin Katolik Mezalığı'nın çöken 10 metre eninde 5 metre yüksekliğindeki duvarı dün örüldü. Duvarın çökmesi nedeniyle yaralanan 3 kişi Şişli Hamidiye Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde tedavi gördü.
Gezi Parkı, Çengelköy, Koşuyolu Parkı, Karacaahmet Mezarlığı ve Küçükçekmece sahilde köklerinden sökülen ya da kırılan ağaçlar kaldırıldı. İBB Park ve Bahçeler Daire Başkanlığı özel ekip kurdu ve Çengelköy'de yıkılan cadde ve iskeledeki 2 tarihi çınarın restore edilerek kurtarılması için çalışma başlattı. Sosyal medyada yer alan 850 yıllık tarihi çınarın yıkıldığı haberleri yalan çıktı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) su baskınlarına karşı 7 bin 350 personel, bin 194 araç, 417 motopomp, 786 dalgıç pompasıyla mücadele etti.
UZMANLARDAN 'PİS SU' UYARISI
İSKİ içme suyunun kanalizasyonla karıştığı iddialarını yalanladı. Uzmanlar, salgın hastalıklar ve pis sudan etkilenmiş gıdalar için uyarılarda bulundu. Uzmanlara göre; yuvaları bozulan fare gibi kemirgenlerle ilgili sağlık risklerinde artış görülebilir. Sele maruz kalan vatandaşların sağlık kontrolünden geçmeleri gerek.
Çatısından su alan Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Gidiş Terminali'nde bakım yapıldı.
1581'de inşa edilen tarihi Beylerbeyi Abdullah Ağa Camisi'ni basan, musalla taşı seviyesindeki, su tahliye edildi. Caminin arkasında bulunan ve su basan Kur'an kursu binası temizlendi. Su basan Beyoğlu Arapzade Mustafa Efendi Türbesi temizlendi.
KEDİYİ KURTARDI GÖNÜLLERİ FETHETTİ
Şiddetli yağış ve dolu nedeniyle sokak hayvanları zor durumda kaldı. Kadıköy'de bir vatandaşın sele kapılan bir kediyi kurtarma görüntüsü, sosyal medyada tt oldu. Video "Güzel adamsın vesselam", "Sele kapılan pisiciği kurtaran koca yürekli adam", "İyi kalpli insan" gibi notlarla RT edildi.
UÇAĞI YAN YATIRARAK İNDİRDİ
Afet gibi yağış esnasında dolu nedeniyle İstanbul-Ercan seferini yapan Atlasglobal Hava Yolları'nın uçağının burnu ve kokpit camı hasar görmüştü. Uçağın Atatürk Havalimanı'na inişi kameralara takılırken uçağın yan yatarak inmesi dikkat çekmişti. Atlasglobal Hava Yolları'nın Ukraynalı kaptan pilotu hasar gören kokpit camı yüzünden uçağı nasıl indirdiğini yazılı bir açıklama ile anlattı. Kaptan pilot Oleksandr Akopov, "4000 feet'de seyrederken bizim de uçağımızın burun kısmı ve kokpit camları hasarlandı. Bu sebeple iniş yapma kararı aldık. İniş esnasında yan camdan pisti görmek için uçağı yan yatırdık. Bilinçli yapılan bu hareket sonrası iyi bir koordinasyonla piste güvenli iniş yaptık" dedi.