Evlilik teklifine hazırlananlar ya da sevdiğine pırlanta alarak mutlu etmek isteyenler, kuyumcuya gitmeden önce araştırmalarını sürdürüyorlar. Ancak çoğu vatandaş pırlanta satın alırken nelere dikkat edilmesi gerektiğiyle ilgili pek fazla bilgi sahibi değil. Bu ziynet eşyası alımlarında yanlışa düşmemek ve oldukça pahalı olan bu tip takılara ederinden fazla para vermek istemeyenleri haberimizi okumaya davet ediyoruz. İşte Pırlanta satın alırken nelere dikkat etmeliyiz? Sorusunun yanıtı ve diğer önemli öneriler…
İzmir Kuyumcular Odası Yönetim Kurulu Üyesi Murat Kurtuluş Buyrukçu, özel anlarda sevdiklerine pırlanta hediye edeceklere pırlanta takviyeli ürünlere ilişkin uyarılarda bulunarak, mozanit taşı ile dizayn edilen takıların gerçek pırlanta olmadığını ifade etti. Buyrukçu, son zamanlarda hızlı bir şekilde yaygınlık gösteren pırlanta takılarda mozanit taşın gerçek pırlanta olmadığını belirterek tüketicileri uyardı. Altın fiyatlarındaki iniş çıkışlı grafiğin tüketiciyi tedirgin ettiğini ve alışverişten uzaklaştırdığını dile getiren Buyrukçu sözlerine şöyle devam etti;
"Eskiden kadınlar aksesuar olarak altın alırdı. Şimdi pırlanta daha revaçta ama onda da pırlanta takviyeli ürünler tercih ediliyor" dedi. Televizyonlardaki 'tek taş pırlanta alana bir kolye hediye' reklamlarında kullanılan aksesuarların gerçek pırlanta olmadığını öne süren Buyrukçu, "Minik minik 5 pırlantanın birleştirildiği bazı takılar var.
Bakıldığında tek taş gibi duruyor. Ama müşteri kandırılıyor. Pırlantada minik taşlar para etmez. 12-20 dolara birini alabilirsiniz. 5'i ise 100 dolar eder. Pırlanta küçüldükçe değer kaybeder. Satış rakamları daha düşük olduğu için müşteri yanılıyor. Ancak bilsinler ki mozanit taşı kullanılarak dizayn edilen takılar gerçek pırlanta değerinde değildir"
"ALTIN İMALATI ZARARA GÖRÜYOR"
Altın fiyatlarındaki ani değişiklikleri değerlendiren Buyrukçu, "Bir zaruret halinde alışveriş yapılıyor. Bir kuyumcuya gidip kendisine küpe alan yok. Özel günlerde ya da düğünlerde takı almak isteyenler son dakikaya kadar bekliyor. Fiyatı düştüğü zaman alayım diye düşünürken bir anda yükselebiliyor. Müşterinin kafasında bir kararsızlık var. Bu da işleri sekteye uğratıyor. Alışveriş azalınca üretim de azalıyor. İmalata talep yok. Üretim sekteye uğruyor." ifadelerini kullandı.