İstanbul'da kara ve deniz taşımacılığının transfer noktası olacak Kabataş Transfer Merkezi Projesi'nin eleştirilerin aksine İstanbul'un silüetini bozmayacağı bildirildi. Martı şeklindeki tasarımı nedeniyle "Martı Projesi" olarak bilinen ve 2018 yılı sonunda bitmesi planlanan inşaatın rıhtım ve iskeleleri için kazık çakma işlemlerine başlandı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi şubat ayı içinde tanıtım ofisi kuracak ve projeyi tanıtacak. Proje ile ilgili şikayetleri değerlendiren İBB yetkilileri projenin ayrıntılarını SABAH'a anlattı. İşte Martı Projesi'nin detayları:
Transfer Projesi için yapılan eleştirilerden en önemlisi İstanbul'un siluetinin bozulacağı yönünde. Ancak projede iskelelerin yüksekliği de dikkate alındı ve şehrin siluetini bozmaması için 9.5 metreyi geçmeyecek şekilde tasarlandı.
Bir diğer eleştiri de İstanbul Boğazı'nın doldurularak ekolojik ve doğal yapısının bozulacağı yönünde. Ancak yapılan projede denize dikilen direklerle iskele oluşturulacak ve deniz doldurulmayacak. Belli bir oranda yay şeklinde yapılan rıhtım boğazın görünümüne zarar vermeyecek.
2005'te Mimar Hakan Kıran tarafından tasarlanan bu projeye 2016 yılında metro ilavesi kararı verildi. Kabataş-Taksim finüküler hattı ve yapımına başlanan Mahmutbey-Kabataş metro hattı entegre olacak.
Transfer projesiyle bölgenin meydan ihtiyacı da karşılanacak. Fındıklı'dan Bezmialem Valide Sultan Camisi'ne (Dolmabahçe Camii) kadar trafik yerin altına alınacak.
Yer altına alınacak ulaşım için aynı şekilde yerin altına yapılacak büyük bir otoparkla Kabataş'ın park alanı ihtiyacı karşılanacak. Ayrıca İETT otobüsleri içinde bir garaj yapılacak.
Furkan KARA / SABAH